קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש ויטמינים תבלינים ועשבי תיבול תזונה | דיאטה

פֶּטְרוֹזִילְיָה כל הסיבות לאכול אותה ולצאת ממנה בריא ושלם

7 דברים שלא ידעתם על המולטי ויטמין, מן הטבע; 'פטרוזיליה'. מומחי התזונה של חברת הרבלייף, מספרים על דברים ששווה מאד לדעת על אחד מעשבי התיבול; ולטי ויטמין – בצרור פטרוזיליה, יש פי 2 ויטמין A מאשר בגזר ופי 2 ויטמין C, מאשר בתפוז. כמו כן, היא מכלה ויטמין K  ו-חומצה פולית. צריכה קבועה של צרור ירוק, תחזק את מערכת החיסון ותמנע מחלות. סילוק צלוליט, אנטי אייג'ינג, הפטרוזיליה, מסייעת במניעת קמטוטים וכתמים, פטרוזיליה, מסייעת להפחתת דלקתיות בדרכי השתן. הפטרוזיליה מונעת ריח רע מהפה...
דוגמנות עם עור בריא ברקע: פֶּטְרוֹזִילְיָה
דוגמנות עם עור בריא ברקע: פֶּטְרוֹזִילְיָה

אחד מעשבי התיבול הנפוצים ביותר במטבח הישראלי פֶּטְרוֹזִילְיָה (שם מדעי: Petroselinum crispum) עשב תיבול ממשפחת הסוככיים. מוצאו מדרום אירופה. כשהרומאים הם שהתחילו להשתמש בו בבישול, חוץ מזה שהיא קלה לגידול בכל עציץ, אדנית וגינה עם השקייה סדירה וחיוך, יש גם לה יתרונות בריאותיים רבים. אנחנו מתבלים איתה את הסלט, מקשטים איתה מאכלים ואפילו מוסיפים אותה ל"שייקים" אך רבים מאתנו לא יודעים כמה היא חיונית והיא חיונית מאד מאד לבריאותנו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

פֶּטְרוֹזִילְיָה (שם מדעי; Petroselinum crispum) עשב תיבול ממשפחת הסוככיים, מוצאו מדרום אירופה, כמו עלים ירוקים אחרים מכיל הכְלוֹרוֹפִיל (צבען ירוק) ל'פטרוזיליה' אין קשר ל'יסוד כלור' שאינו מופיע במולקולת הכלורופיל, חומר שנותן לעלים את הצבע הירוק שלהם והוא אחד מהרכיבים הצמחיים שמסייע בניקוי רעלים, במניעת אנמיה ובהורדה במשקל.

הרבלייף אינטרנשיונל היא אחת מהחברות השיווק רב-שכבתי בינלאומית, המובילות בתחום הבריאות וסגנון חיים ובעלת מחויבות להעניק לכם דרך פשוטה לתזונה נכונה ואורח חיים בריא.

חברת הרבלייף, עוסקת בתחומי תוספי מזון, מוצרי דיאטה ואמצעי טיפוח ומוצריה, נמכרים על ידי מפיצים עצמאים בכ-90 מדינות בעולם. החברה נוסדה בשנת 1980.

שייק פטרוזליה | צילום: שאטרסטוק
שייק פטרוזליה | צילום: שאטרסטוק

 מומחי התזונה של הרבלייף, הכינו וריכזו 7 דברים ששווה לדעת על פטרוזיליה;

עלי פטרוזיליה

מולטי ויטמין – בצרור פטרוזיליה, יש פי 2 ויטמין A מאשר בגזר ופי 2 ויטמין C, מאשר בתפוז. כמו כן, היא מכלה ויטמין K  ו-חומצה פולית.

צריכה קבועה של צרור ירוק, תחזק את מערכת החיסון ותמנע מחלות.

עלי פטרוזיליהמסלקת רעלים מהגוף – הכלורפיל הקיים בפטרוזיליה, מזרז את תהליך ניקוי הפסולת מהגוף, מסייע להורדת נפיחות מהגוף ולהאצת המטבוליזם.

לכן, הפטרוזיליה, יעילה לאנשים הסובלים מבעיות בעיכול, נפיחות בבטן, תחושת עייפות.

עלי פטרוזיליהסילוק צלוליט – בשל היכולת של הפטרוזיליה לסלק רעלים מהגוף, היא תורמת לטיפול בצלוליט דרך פינוי הפסולת.

טבליות דוגמת צליו-לוס, המכילות תערובת של ויטמינים, מינרלים ועשבי תבלין, מסייעות בהפחתת הצטברויות של נוזלים, בפינוי פסולת מהגוף ובשיפור מראה העור בכלל והצלוליט בפרט.

עלי פטרוזיליהאנטי אייג'ינג – כידוע פטרוזיליה, מכילה כמות גדולה של נוגדי חמצון היעילים בעיכוב ההזדקנות של העור.

בשילוב עם תכונת סילוק הפסולת מהגוף, הפטרוזיליה, מסייעת במניעת קמטוטים וכתמים.

עלי פטרוזיליהזיהומים בדרכי השתן – בפטרוזיליה ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקליים, המסייעים להפחתת דלקתיות בדרכי השתן.

שתיית חליטה מפטרוזיליה שהורתחה במים יכולה להקל על צריבה במתן שתן.

עלי פטרוזיליהריח רע מהפה – ל'פטרוזיליה' יתרון שעושה נעים, מנטרלת ניחוחות לא נעימים, כך שאם אכלתם דג, שום או שאתם סובלים מריח רע מהפה עקב דלקת בחניכיים, לעיסת פטרוזיליה או שתיית שייק ירוק עם פטרוזיליה יסייעו לכם להיפטר מהתופעה המביכה.

עלי פטרוזיליהזירוז לידה – הפטרוזיליה מריכוז גבוה מגרה את הרחם ולכן, נשים בהריון צריכות להיזהר מצריכה מוגברת וממיצויים של פטרוזיליה. אולי בשל כך, נשתרש החשש כבר ביוון העתיקה שסימן את הצמח הזה ל'מוות' והוא פוזר מעל קברים… נשים, מעל שבוע 38 להריונן, יכולות להמשיך לצרוך פטרוזיליה, ללא חשש.

עלי פטרוזיליהעוד אנשים שצריכים להיזהר מצריכה עודפת של פטרוזיליה, הם חולי דיאליזה ומחלות כליות שונות ואנשים הסובלים מ'קרישיות יתר'.