קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש חדשות | חריש רפואת ילדים

בליעת מגנטים אצל ילדים – סכנה בטיחותית ובריאותית מיידית

משרד הכלכלה והתעשייה ו-משרד הבריאות; שמרו על בטיחותם ועל בריאותם של הילדים והרחיקו מגנטים קטנים מהישג ידם! ◄ קיימים סטים של מגנטים לשימוש מבוגרים מעל גיל 14 (ראו תמוּנה להמחשה), העלולים להגיע להישג ידם של תינוקות, פעוטות וילדים ובכך לסכן את בטיחותם ואת בריאותם ◄ יש להימנע משימוש במוצרים אלה בקרבה לילדים ו/או באזורים אשר יש לילדים גישה אליהם ◄ במקרה שבו קיים חשד, כי ילדך בלע מגנט, יש לסוּר בדחיפות לטיפול רפואי.
הממונה על התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל ברקע: פעוט משחק בצעצוע | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יעקב וכטל

מגנטים המיועדים למבוגרים מהווים סכנה בטיחותית ובריאותית מיידית לילדים עקב בליעתם – כך מודיעים היום (יום רביעי, א' טבת תשפ"א) משרדי הכלכלה והתעשייה והבריאות, המזהירים את הציבור לאור הצטברות מקרים חמורים שהתרחשו בארץ ובעולם, בהם; תינוקות, פעוטות וילדים אשר נזקקו ל'טיפול רפואי' ואף 'כירורגי' בעקבות בליעת מגנטים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הממונה על התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל וכן משרד הבריאות, יוצאים באזהרה ברורה ומיידית אל ציבור ההורים, הצוותים החינוכיים והמטפלים בילדים; שמרו על בטיחותם ועל בריאותם של הילדים והרחיקו מגנטים קטנים מהישג ידם!

בליעה של מגנט, עלולה לגרום לפגיעות קשות, כגון; חנק ובמקרים בהם יש בליעה של שני מגנטים ומעלה, הסיכון אף עולה עקב משיכה בין המגנטים בתוך הגוף העלולה לגרום לניקוב המעי, חסימתו או היפוכו, דלקות, הרעלת דם ואף למוות!

צילום רנטגן של חזה ובו צעצוע מגנט שנמצא בחזה ילד | צילום משרד בכלכלה

מגנטים, יכולים להוות מרכיב של צעצוע לילדים עד גיל 14. במקרה זה, המגנטים נבדקים בהתאם לדרישות התקן הרשמי הישראלי ת"י 562 – "בטיחות צעצועים" כך שהם אינם מהווים סכנה בטיחותית או בריאותית למשתמש.

יחד עם זאת, קיימים סטים של מגנטים לשימוש מבוגרים מעל גיל 14 (ראו תמוּנה להמחשה), העלולים להגיע להישג ידם של תינוקות, פעוטות וילדים ובכך לסכן את בטיחותם ואת בריאותם.

בליעת מגנטים – סכנה בטיחותית ובריאותית מיידית, קיים חשד, כי ילדך בלע מגנט, יש לסוּר בדחיפות לטיפול רפואי.

שימו לב! סטים של מגנטים אלו אינם נבדקים להתאמה לדרישות התקן לצעצועים משום שאינם מיועדים לשימוש ילדים, כלל!

מוצרים מגנטיים המיועדים לצרכן הבוגר, מכילים לעיתים מגנטים קטנים רבים (עד כדי אף מאות מגנטים קטנים) הנמשכים אחד לשני בכוח מגנטי גבוה, מעל 50kg2mm2, לרוב זהים זה לזה ובגדלים קטנים (קוטרם קטן מ-4.5 מילימטרים).

יש להימנע משימוש במוצרים אלה בקרבה לילדים ו/או באזורים אשר יש לילדים גישה אליהם. במקרה שבו קיים חשד, כי ילדך בלע מגנט, יש לסוּר בדחיפות לטיפול רפואי.

מטעם דוברת משרד הכלכלה והתעשייה הגב' שירה קוה, נמסר לאתר כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי לעדכונים בנושאי בטיחות מוצרי צריכה, עקבו אחרי הפורטל הישראלי לבטיחות מוצרי צריכה של משרד הכלכלה והתעשייה.