קטגוריות

Video

ספורט ספורט | חריש ספורטיבי תזונה | דיאטה

כושר גופני – 5 דרכים לסייע לגופכם להתאושש מאימון כושר

בניית השרירים מתרחשת לאחר האימון ולא במהלכו. במהלך האימון, כאשר אתם מפעילים על הגוף מאמצים כמו הרמת משקלים, השרירים שלכם נפגעים וזקוקים להתאוששות. שיקום השרירים והבניה שלהם מחדש תלויים רק בכם. מומחי הרבלייף, מייעצים ומעניקים 5 דרכים בעזרתן תוכלו לעזור לגופכם להתאושש ולשרירים שלכם "לבנות את עצמם" לאחר האימון.
צעיר מתאמן לשמור על הכושר
צעיר מתאמן לשמור על הכושר

לא משנה אם אתם ספורטאים מקצועיים, מתאמנים למרתון, מכורים לאימונים פונקציונליים או פשוט הולכים לחדר כושר, כל אימון שאתם עושים מאמץ את הגוף שלכם וגורם לו לאבד מרכיבים חיוניים שהוא זקוק להם. בניית השרירים מתרחשת לאחר האימון ולא במהלכו. במהלך האימון, כאשר אתם מפעילים על הגוף מאמצים כמו הרמת משקלים, השרירים שלכם נפגעים וזקוקים להתאוששות. שיקום השרירים והבניה שלהם מחדש תלויים רק בכם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 ◄ מומחי הרבלייף מעניקים 5 טיפים כיצד להתאושש מהאימון; 

מומחי הרבלייף מייעצים ומעניקים 5 דרכים בעזרתן תוכלו לעזור לגופכם להתאושש ולשרירים שלכם "לבנות את עצמם" לאחר האימון.

✔ חלבון לפני ואחרי האימון – חומצות אמינו, הן אבני הבניין של הגוף. חלבונים מורכבים מחומצות אמינו, ואכילה של כמות מספקת של חלבון עוזרת לשמור על השרירים מפני פגיעה במהלך האימון. אכלו חלבון לפני האימון, כדי לעזור לגוף להתאושש ולשרירים להיבנות.

תערובת להכנת 'משקה פורמולה 1 ספורט מסדרת הרבלייף 24' היא אופציה נהדרת לארוחה בריאה שניתן לצרוך לפני האימון ואחריו.

אחרי אימוני כוח בחדר כושר או סיבולת, כדאי להשלים במנת חלבון נוספת, משקה התאוששות PRO MAX עתיר חלבונים בתוספת L-Glutamine וחומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA), יעניק לגוף כמות מספקת של אנרגיה, שתעזור להמשיך לבנות את השרירים לאורך היום.

צעירה לאחר אימון כושר
צעירה לאחר אימון כושר

 מים – פעילות גופנית מגבירה את הצורך של הגוף ב-מים, ולכן חשוב לשמור על שתייה מספקת של מים במהלך האימון. מצב של חוסר בשתייה, יכול להוביל לפגיעה בתפקוד שלכם במהלך האימון וגם לעכב את זמן ההתאוששות של הגוף.

דאגו לשתות אפילו יותר אם הזעתם הרבה במהלך האימון. הצריכה המינימלית של מים ל-גברים עומדת על 3.7 ליטרים ליום ול-נשים 2.7 ליטרים ליום.

✔ שינה מתוקה – מחקרים שונים, מראים, כי חוסר בשינה עלול להשפיע לרעה על הביצועים שלכם במהלך האימון וההתאוששות אחריו.

במהלך השינה, הגוף לא רק נרגע אלא גם עסוק בהתאוששות ובהכנה ליום הבא. ודאו שאתם ישנים לפחות שבע שעות בכל לילה, ואם אתם מתאמנים באופן קבוע, שאפו להגיע לשמונה עד תשע שעות שינה בלילה.

✔ לא למתוח את הגבול  – אתם כבר בעיצומו של תרגיל משקולות ונורא רוצים להוכיח לעצמכם שאתם מסוגלים ליותר למרות סף הכאב.

עצרו, דעו איפה הגבול שלכם! נכון, צריך להרגיש את השרירים פועלים, אך זו לא סיבה להגיע לאפיסת כוחות. סיטואציה כזו, יכולה רק לפגוע בשרירים ולגרום להם להמשיך לכאוב גם ימים ארוכים אחרי האימון.

משקה עתיר בחלבונים לאחר האימון
משקה עתיר בחלבונים לאחר האימון

✔ סטרצ'ים מתיחות לאחר אימון הן בגדר חובה של ממש! המתיחות הן לא חלק רשות אלא מהוות חלק מהותי מהאימון עצמו.

אל תרשו לעצמכם לוותר על המתיחות בסופו של אימון בדיוק כמו שלא הייתם מוותרים על החימום בתחילת האימון.

המתיחות עוזרות לגוף להפחית את הכאבים, שלפעמים נגרמים כתוצאה מהאימון ומגבירים את קצב ההתאוששות שלכם.

בצעו לפחות 20 דקות של מתיחות בסוף האימון. אם קשה לכם להתמיד עם החלק הזה באימון, תכננו את המתיחות מראש, זה יעזור לכם להתמיד ולא לוותר.

PRO MAX, אבקה להכנת משקה על בסיס חלבון חלב

  • מחיר מומלץ לצרכן; 265.42 ₪.
  • משקל; 1 קילו גרם.
  • כמות הקלוריות ל-250 מיליגרםמשקה מוכן; 190.

אודות הכותב

כתב חריש נט

כתב חריש נט, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר 'חריש נט'; harishnetm@gmail.com