קטגוריות

Video

חדשות | חריש

חריש התחברה אל הצִיבִילִיזַצְיָה – הוקמה אנטנה סלולרית לשיפור הקליטה

את האנטנה בחריש, הקימה חברת פלאפון, והיא תשמש את כל החברות הסלולריות. בהמשך השבוע יתבצעו עבודות השלמה נוספות, ואנו מקווים שהאנטנה תתחיל לפעול כבר במהלך השבוע הבא. כמו כן, הוקמו היום, שתי אנטנות נוספות על גג הקניון בכניסה לעיר חריש ◄ בשל היבטי הבטיחות והקרינה, וגם אסתטיקה ונוף - תחנות הבסיס, הפכו להיות NIMBY. כינוי להתנגדות של תושבים להקמתו של מוסד ציבורי בסמוך לביתם, מחשש שהדבר יפגע בערך בתיהם ואורח חייהם.
ראש עיריית חריש מר יצחק קשת, ברקע: הקמת אנטנה סלולרית לשיפור הקליטה בעיר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יצחק קשת, הקמת אנטנה

חריש, התחברה היום שני (י"א בתמוז התשפ"א) אל הצִיבִילִיזַצְיָה, כאשר בעיר הוקמה האנטנה הסלולרית שתשפר באופן משמעותי את הקליטה הסלולרית ברחבי העיר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לאתר 'חריש נט' אתר בהקמה | אתר החדשות המקומיות של כל חריש בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

האנטנה, הוקמה בקצה שטח הפארק העירוני העתידי של חריש. המיקום הזה נבחר לאחר בדיקת חלוּפות שונות שערכו חברות הסלולר, ונמצא שהוא זה שייתן את המענה המיידי הטוב ביותר לתושבי חריש.

מטעם עיריית חריש, נמסר לפורטל 'אתר 'חריש נט' אתר בהקמה' כי העירייה והעומד בראשה מר יצחק קשת, הקשיבו בקשב רב ל'התנגדות להקמת האנטנה' שהביעו מספר תושבים שמתגוררים באזור והתנהלה מולם בשקיפות מלאה.

עיריית חריש, הבהירה ומבהירה שוב שהאנטנה הסלולרית, הוקמה בהתאם לכל הכללים ולכל התקנים המחמירים ביותר.

את האנטנה הקימה חברת פלאפון, והיא תשמש את כל החברות הסלולריות. בהמשך השבוע יתבצעו עבודות השלמה נוספות, ואנו מקווים שהאנטנה, תתחיל לפעול כבר במהלך השבוע הבא.

כמו כן, הוקמו היום, שתי אנטנות נוספות על גג הקניון בכניסה לעיר חריש.

קרינה ובטיחות

כדאי לדעת, כי ישנן השפעות בריאותיות של קרינת טלפון סלולרי. הקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים ומתחנות בסיס היא קרינה אלקטרומגנטית בתחום תדרי המיקרוגל.

קרינה זו היא קרינה בלתי מייננת וההשפעה הוודאית היחידה שלה על רקמות היא חימום. ככל שהטלפון הסלולרי רחוק יותר מתחנת הבסיס, הוא נדרש לשדר בעוצמה גבוהה יותר – ופולט קרינה חזקה יותר.

ככל שיש פריסה צפופה יותר של תחנות בסיס, יורד הסיכוי שהטלפון הסלולרי, יהיה רחוק מתחנת בסיס.

לעומת זאת, ככל שהפריסה צפופה יותר, ישנה צפיפות יותר של תחנות בסיס שפולטות קרינה באופן קבוּע.

בשל היבטי הבטיחות והקרינה, וגם אסתטיקה ונוף – תחנות הבסיס, הפכו להיות NIMBY.

נמב"י (באנגלית: NIMBY, ראשי תיבות של "Not In My Back Yard" ובעברית ראשי תיבות של "נגד מיקום בחצרי") הוא כינוי להתנגדות של תושבים להקמתו של מוסד ציבורי בסמוך לביתם, מחשש שהדבר יפגע בערך בתיהם ואורח חייהם.

הכל מסכימים שהחברה, אינה יכולה להתקיים ללא מוסדות ציבוריים כמו; בתי ספר, בתי אבות, בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים, מתקנים לטיפול בפסולת וכדומה. המידע על קרינה ובטיחות הובא מאתר ויקיפדיה.

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות