קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש ירושלים מבזקים כאן ישראל קורונה | Covid-19

סופיה ישראל תספק בדיקות קורונה מידיות לדיירי בתי האבות בירושלים

בבתי האבות בעיר ירושלים עוצרים את גל ההתפרצות "הקורונה" ולבקשת שר הביטחון, חבר כנסת מר בני גנץ, השרה לשוויון חברתי חברת כנסת הגב' מירב כהן וראש מטה 'מגן אבות ואימהות' פרופ' נמרוד מימון חברת סופיה ישראל, תספק בדיקות קורונה מידיות לדיירי בתי האבות בירושלים ◄משרד הבריאות, על פי 'דוח התיקוף' שלו שקבע: "מכשיר ה-Sofia, הראה ספציפיות גבוהה מאוד לנגיף הקורונה עם התאמה של 99.9%.
פרופ' נמרוד מימון מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה, מרכז הרפואי סורוקה ברקע: מכשירי סופיה ישראל ספק בדיקות מיידיות של קורונה | Covid-19 | צולם בהדרכה, סופיה ישראל על בדיקות מיידיות
פרופ' נמרוד מימון

בחברת 'סופיה ישראל' נענו לבקשת שר הביטחון חבר כנסת בני גנץ, השרה לשוויון חברתי חברת כנסת מירב כהן וראש מטה מגן אבות ואימהות פרופ' נמרוד מימון ונרתמו לספק בדיקות מיידיות של קורונה | Covid-19 לבתי האבות בעיר ירושלים – כך דווח בסוף השבוע שעבר (יום חמישי, כ"ד בכסלו התשפ"א, 10.12.2020).

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' בפייסבוק או בטוויטר.

פרופ׳ נמרוד מימון, תושב להבים בן 52, נשוי ואב לארבעה, מנהל מחלקה פנימית ב׳ ב"מרכז הרפואי סורוקה" ב-8 השנים האחרונות.

לפני כן, שימש כסגן מנהל בית החולים. בתקופה האחרונה שימשה מחלקתו כמחלקת קורונה ב׳, מחלקה נשימתית בה אושפזו מטופלים עם תסמיני קורונה (Covid-19).

פרופ׳ מימון, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. התמחה ברפואה פנימית בסורוקה ועבר התמחות־על ב'רפואת ריאות' באוניברסיטת טורונטו בקנדה.

הוא בעל תואר מוסמך ב-ניהול מערכות בריאות. מלמד וחוקר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן־גוריון.

עולה, כי מהמכשירים שרכש 'משרד הבריאות' אושרו 300 מכשירים על ידי ה-FDA, כשבשבועות האחרונים, דווח, כי כבר הותקנו "מכשירי סופיה" בבתי האבות, הדיור המוגן ו-בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים ברחבי ירושלים.

עוד נמסר, כי בעקבות ההתפרצות המחודשת של הקורונה שוב לממדים מדאיגים, פריסת 'מכשירי הסופיה לבדיקות קורונה מיידיות' תמשיך גם בימים הקרובים בתיאום עם 'מטה מגן אבות ואימהות' תוך שימוש במלאי הזמין, הקיים.

בכך יתאפשר לערוך 'בדיקת קורונה | Covid-19' מהירה לעובדי בתי האבות, בתדירות גבוהה ולעצור את "שרשרת ההדבקה" בזמן אמת כפי שעורכים ב; ארצות הברית, גרמניה, הולנד, סלובקיה ועוד מדינות רבות נוספות.

בדיקות מהירות והמוניות הן ה"גיים צ'יינג'ר" של ההתמודדות העולמית עם נגיף קורונה, לפחות עד הגעת החיסון המיוחל וככל הנראה, גם לאחריו.

כידוע, גם החשיבות של תשובה מיידית ב'זמן אמת' היא קריטית לניהול ההתפרצות של מגיפת קורונה ב-בתי אבות והיא גוברת אלפי מונים על כל שיקול אחר לרבות הרצון לבצע בדיקות מעבדה איטיות ומדויקות יותר עם תשובה, רק כעבור מספר ימים.

נכון להיום על פי נתוני משרד הבריאות ועיריית ירושלים, ישנם בירושלים כ-2,600 חולים, חלקם 'אזרחים ותיקים עם גורמי סיכון'.

ברחבי העולם 'בדיקות מהירות והמוניות' הן ה"גיים צ'יינג'ר" של ההתמודדות העולמית עם נגיף קורונה | Covid-19, לפחות עד הגעת החיסון המיוחל וככל הנראה, גם לאחריו.

כאשר תוצאה שלילית מיידית, פירושה שזה בטוח להמשיך בשגרת החיים והעבודה כל עוד נוהגים באמצעי המיגון האחרים, כמו; לבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושטיפת ידיים.

רק לאחרונה, קבע מחקר חדש ודרמטי של 'אוניברסיטת הרווארד' שביצוע בדיקות מהירות, עשוי לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים. על פי החוקרים, אכן, מדוּבר בקצב מספיק גבוה, כדי לחסל את המגיפה זאת בתוך 6 שבועות.

אחד החוקרים במחקר אשר עוסק בפתיחה מחודשת של המשק ושליטה על התפשטות נגיף, מרצה לאפידמיולוגיה ב'אוניברסיטת הרווארד' הדר' מייקל מינה, הדגיש; "הבדיקות המהירות, למעשה, מזהות מי מדבק ומי לא והן יעילות במיוחד בשלבי המחלה שבהם החולה מדביק את האחרים".

אל המחקר המלא, לחצו כאן.

על הרחבה מָאסִיבִית של הבדיקות ברחבי העולם, על ידי הגדלה מיידית של כמוּת ונפחי בדיקות האבחון המהירות מדובר בדקות, ממליץ גם ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization).

אל ההצהרה המלאה, לחצו כאן.

ישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את מכשירי סופיה לבדיקות קורונה בה הנבדקים מקבלים את התוצאות במקום.

כבר הותקנו מכשירים, בבתי אבות, בדיור מוגן, במסגרת תכנית מגן אבות ואימהות, כמו גם ב-שרותי בריאות כללית, מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת, לאומית שרותי בריאות, ב-צבא ובשירות בתי הסוהר.

סופיה ישראל; הכנסת מכשיר סופיה, לשימוש בישראל, נעשתה רק לאחר אישור ה FDA

דוברת סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם, נציגת קווידל, ארצות הברית, הגב' נאוה עינבר, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי בהמשך, יותקנו מכשירי סופיה גם בשדות תעופה, בתי מלון גדולים, מקומות עבודה ובקניונים.

חב' סופיה, מבהירה, כי בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם ל'זיהוי נגיף קורונה תוך 15 דקות' אינה מיועדת להחליף את בדיקות ה-,PCR המתבצעות ב-מעבדה אלא לשמש כ'מענה לבדיקות המוניות' תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה של מענה בזמן אמת.

מכשיר סופיה, הוא כמו סמארטפון, המתממשק אל מחשב של בית החולים ומרפאה, כך שניתן במהירות להעביר את תוצאות הבדיקה לתיקי המטופלים כל זאת בלי אובדן נתוּנים בדרך.

נכון להיום לבדיקת מכשיר סופיה, קיימים 96.7%, רגישות וכן 100% ספציפיות ל-זיהוי אנטיגן הקורונה.

הכנסת מכשיר סופיה, לשימוש בישראל, נעשתה רק לאחר אישור ה-FDA – ותיקוף של מספר חודשים על ידי 'המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות' וכלל אלפי בדיקות.

עולה, כי כאשר מחשבים את רגישות המכשיר בהתייחס לכלל 'החיוביים המאוּמתים' בבדיקת מעבדה רגילה (PCR) – רגישות של 82.5% (סימפטומטיים 95% ו-אסימפטומטיים 72%).

כלומר, בדיקת סופיה לחולים סימפטומטיים בהשוואה לחיוביים מאומתים ב-PCR היא 95%.

משרד הבריאות, קובע, על פי 'דוח התיקוף' שלו שקבע: "מכשיר ה-Sofia, הראה ספציפיות גבוהה מאוד לנגיף הקורונה עם התאמה של 99.9%.

דרישת ארגון הבריאות העולמי לבדיקות 'Point of care' הינה רגישות של מעל 80% וספציפיות מעל 97%".

יצוין, כי לצד פעילותה, עדיין מתבצעים תהליכי המשך 'תיקוף' בשטח, במטרה למנוע טעויות נדירות בביצוע פרוטוקול הבדיקה ובתפעול המכשיר.