קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש בריאות הציבור

מדא ציין יום תורם הדם הבינלאומי לעידוד תרומות דם

היום (חמישי, 14.06.2018) מציינים בישראל וברחבי העולם את יום התורם הדם הבינלאומי ◄ על פי נתוני מגן דוד אדום, נתרמו בשנת 2017 כ-257 אלף מנות דם, וכ-80% מהם נתרמו על ידי גברים וכ-20% מנשים ◄ מנכ"ל מדא, מר אלי בין; "תרומת דם הינה זכות וחובה אזרחית המשותפת לכל אזרחי ישראל וכיום הציבור מכלל המגזרים נענה למטרת הצלת החיים החשובה הזו - כולם מבינים היטב את החשיבות שבתרומה. אני רוצה להודות למאות אלפי האנשים שמגיע לתרום דם בהתנדבות לטובת כלל תושבי מדינת ישראל".

'יום תורם הדם הבינלאומי לעידוד המודעות לתרומות הדם' מצוין היום (חמישי, א' תמוז תשע"חבישראל וברחבי העולם. תאריך זה, חל ביום הולדתו של דוקטור קרל לנדשטיינר, רופא וביולוג אוסטרי, שגילה בשנת 1900 את קיום 'סוגי הדם' המאפשרים כיום מתן 'עירויי דם' למטופלים הזקוקים לטיפול זה להצלת חייהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מגן דוד אדום בישראל, הינו ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל ל'שירותי רפואה דחופה טרום אשפוזית' ול'שירותי הדם' והגוף האחראי בישראל על פי חוק לניהול מאגר הדם הנדרש למערכת הבריאות ולכלל הציבור, לרבות התרמת מנות הדם, בדיקתן, הכנת מרכיבי הדם השונים, אחסנתן ואספקתן.

יום תורם הדם הבינלאומי
יום תורם הדם הבינלאומי

ארגון מגן דוד אדום מתרים מאות אלפי מנות דם מלא ומרכיבי דם בשיטת הפרזיס, מעבד אותן למרכיבים ומבצע את כל הבדיקות הנדרשות במעבדות ייעודיות.

המאגר, משרת את כלל גופי המדינה ומדא, היא זו המספקת את מנות הדם במקרי הצורך לכל בתי חולים בארץ ולצהל, בשגרה ובמצבי חירום.

על פי נתוני מגן דוד אדום (מדא) בישראל, כפי שמסר דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי נתרמו בשנת 2017 כ-257 אלף מנות דם וכ-80% מהם נתרמו על ידי גברים וכ-20% מ-נשים.

עוד עולה מן הנתונים, כי 75% מקרב התורמים בשנה החולפת היו בגילאי 17 עד 40. בנוסף, 74% מהתרומות הגיעו מקרב הציבור הרחב וכ-26% הגיעו מצבא ההגנה לישראל (צהל).

מעבדת שירותי הדם של מדא | צילום דוברות מדא
מעבדת שירותי הדם של מדא

סמנכל שירותי הדם במדא, פרופ' אילת שנער; "ביום הולדתו של דר' קרל לנדשטיינר, אנחנו מודים לכל תורמי ותורמות הדם המתנדבים בארץ, בשם החולים שאת חייהם סייעו לנו להציל.

היעד שלנו, על מנת לשמור על מלאי הדם במדינת ישראל הוא הוא להתרים כ-1000 מנות ביום ובשנת 2017, ראינו מגמה של עלייה במספר התורמים שהגיעו לעמדות ההתרמה של שירותי הדם של מדא ותרמו דם.

משרד הבריאות בקיץ שעבר, שינה את הנהלים ואפשרו לקהילת יוצאי אתיופיה וגברים מהקהילה הגאה לתרום דם, דבר המתבטא במספרים יפים.

יתרה מזאת, שדרוג הבדיקות הנערכות למנות הדם לזיהוי מחלות העלולות לעבור בעירוי, מאפשר לשלב בין שמירה על בטיחותן הגבוהה של מנות ומרכיבי הדם, ובין הרצון לתרום ולסייע בהצלת חיים".

ניידת להתרמת דם | צילום: דוברות מדא
ניידת להתרמת דם

מנכ"ל מדא, מר אלי בין; "תרומת דם הינה זכות וחובה אזרחית המשותפת לכל אזרחי ישראל וכיום הציבור מכלל המגזרים נענה למטרת הצלת החיים החשובה הזו – כולם מבינים היטב את החשיבות שבתרומה.

אני רוצה להודות למאות אלפי האנשים שמגיע לתרום דם בהתנדבות לטובת כלל תושבי מדינת ישראל".

מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מדא בכתובת; http://www.mdais.org/dam ביישומון (אפליקציה) 'מדא שלי' בסמארטפון ובטלפון; 03-5300400 בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות