קטגוריות

Video

דיני אינטרנט | Internet Law פלילים

מחלקת הסייבר בפרקליטות נגד אתרי סקס לשרותי זנות

עולה באחת מ"חוות הדעת", כי באתר "סקס פורום" שבה התלונן לקוח, על כך שבנה של האישה העוסקת בזנות - עולל בן חודשים ספורים - לא הפסיק לבכות בחדר השני ועל כך שלאימו הטרייה, יש; "בטן מידלדלת" – ועל כן, שני אלה פגמו לו בהנאה מהמעשה המיני - הפרסומים בפורום "סקס פורום" מאפשרים זיהוי של הנשים העוסקות בזנות ◄מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עורך דין דר' חיים ויסמונסקי; "המשטרה והפרקליטות, ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים המבצעים פעילות עבריינית ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה".
עורך דין דר’ חיים ויסמונסקי
עורך דין דר’ חיים ויסמונסקי

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הגישה אל בית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה להסרת אתר האינטרנט "סקס אדיר" (www.sexadir.co.il), שבבעלות שרון דגני מהעיר ראשון לציון וארבעה אתרים נוספים המזוהים עימו, המפרסמים שירותים של מתן זנות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

כמו כן, הוגשה בקשה להגבלת גישה לאתר האינטרנט "סקס פורום" (www.sexforum.co.il) בו נוהגים צרכני זנות לפרסם את התרשמותם מנשים המספקות שירותי מין בתשלום.

הבקשות, הוגשו בעקבות פעילות משותפת של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל – היחידה המרכזית היא יחידת חקירות ומודיעין של תל אביב. בפרקליטות, מציינים, כי מדובר באתרים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בישראל בתחום של שירותי זנות, אליהם גולשים עשרות אלפי אנשים מדי חודש.

בבקשות, שהוגשו באמצעות עורך דין איתי גוהר, נאמר, כי האתר "סקס פורום" היה בעבר חלק מפורטל צריכת הזנות "סקס אדיר" ועמד לאחרונה במרכז ביקורת ציבורית, כאשר בדף הפייסבוק; "When he pays" פורסמו ציטוטים מתוך חוות הדעת שהעלו צרכני הזנות.

בחוות הדעת, נכללו התייחסות מחפיצה ומבזה ל'נשים בזנות' תוך התייחסות להופעתן החיצונית, ל"רמת השירותיות" שלהן בתחום הזנות, ל"שמחת החיים" שהן הפגינו תוך כדי מעשה הזנות, לרמת השחיקה שלהן מה"עבודה".

כן, נכללו בפורום תיאורים אנטומיים של איבריהן המוצנעים של הנשים בזנות.

דובר מערך הייעוץ והחקיקה והיחידות המשפטיות של משרד המשפטים עורך דין נועם שרביטמסר היום (שני, כ"ח בסיוון תשע"ח) לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; עולה באחת מ"חוות הדעת", כי באתר "סקס פורום" שבה התלונן לקוח, על כך שבנה של האישה העוסקת בזנות – עולל בן חודשים ספורים – לא הפסיק לבכות בחדר השני ועל כך שלאימו הטרייה, יש; "בטן מידלדלת" – ועל כן, שני אלה פגמו לו בהנאה מהמעשה המיני.

הפרסומים בפורום מאפשרים זיהוי של הנשים העוסקות בזנות, כך שחוות הדעת, הללו, נועדו להשפיע על מידת הפופולריות של אותן הנשים.

 מאז כניסת החוק לתוקף, הוגשו 15 בקשות להסרה או הגבלת גישה אל אתרים המפרסמים 'שירותי זנות'

הפרקליטות, מציינת בבקשותיה,  כי מבחינה משפטית, ניתן לראות באתר זה כ'אתר העובר על האיסור בחוק' בדבר פרסום שירותי זנות.

הבקשות הוגשו בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקף ב-26.9.2017.

על פי החוק, יכול תובע מוסמך לפנות אל בית המשפט, בבקשה להוצאת 'צווים להסרת אתרי אינטרנט' המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, לחסום גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחוץ לארץ או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש.

החוק, קובע סמכות חדשנית זו לגבי אתרי אינטרנט, הכוללים פעילות עבריינית מחמישה סוגים; פעילות של ארגון טרור, פרסום תכנים פדופיליים, ארגון הימורים אסורים, סחר בסמים מסוכנים ופרסום שירותי זנות.

מאז כניסת החוק לתוקף, הוגשו 15 בקשות להסרה או הגבלת גישה אל אתרים המפרסמים 'שירותי זנות' ועד כה, כולן התקבלו.

כמו כן, הוגשו בקשות לחסימת גישה של 'אתרים פדופיליים' שונים בהתאם לחוק.

בפרקליטות, מציינים, כי תופעת פרסום שירותי הזנות שכיחה מאוד באינטרנט, כך שכיום שירותי זנות נגישים לכל דרך האינטרנט באמצעות חיפוש פשוט ב'מנוע חיפוש' ובמסגרת אתרי אינטרנט גדולים, רחבי תפוצה, ובעברית.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עורך דין דר' חיים ויסמונסקי, ציין, כי "בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בכלים שמקנה החוק, כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק ב'פשיעה המקוונת'.

לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העבירות באמצעות האינטרנט והן כלפי העבירות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העבירות".

דר' ויסמונסקי, הסביר, כי "המשטרה והפרקליטות, ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים, המבצעים פעילות עבריינית ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה".

אל בקשות מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה שהוגשו בבית המשפט המחוזי בתל אביב;

 

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות