קטגוריות

Video

חדשות | חריש חריש חדשות פלילים

תושבת חריש 40 מאשימה צעיר 28 שסימם אותה ופגע בה מינית בביתה

מן החקירה הראשונית של המשטרה, עולה, כי המתלוננת תושבת חריש, כבת 40, נפגשה עם החשוד בן 28, תושב עמק חפר, בביתה בחריש ◄ ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בעיר חדרה אשר קבע את הארכת מעצרו עד לתאריך 16.2.21.

 

גבר צעיר שותה אלכוהול עם אישה בביתם | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
גבר עם אלכוהול ואישה

משטרת ישראל חוקרת תלונתה של תושבת העיר חריש בחשד חמור, כי סוּממה ונפגעה מינית וכעבור זמן קצר עצרה תושב עמק חפר בחשד לביצוע המעשה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המשטרה, פתחה בחקירה ביום שישי האחרון, עם קבלת דיווח בדבר תושבת חריש שלטענת סוּממה עד כדי כך שאיבדה את הכרתה.

מן החקירה הראשונית של המשטרה, עולה, כי המתלוננת תושבת חריש, כבת 40, נפגשה עם החשוד בן 28, תושב עמק חפר, בביתה בחריש ביום שישי האחרון (ל' שבט התשפ"א) ולדבריה, החשוד סימם אותה ופגע בה מינית.

מטעם דוברות משטרת ישראל (מנשה) נמסר על ידי הילה צמח כרמל לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי שוטרי משטרת ישראל עצרו אמש מוצאי שבת (א' באדר התשפ"א) את החשוד לחקירה ב'תחנת משטרת עירון'.

הבוקר (יום ראשון, ב' באדר התשפ"א) ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בעיר חדרה אשר קבע את הארכת מעצרו עד לתאריך 16.2.21.

 מהו סם האונס?

רוב קורבנות התקיפות המיניות בעזרת סם הן נשים, בעוד שרוב המבצעים של תקיפות מיניות בעזרת סם הם גברים.

הסמים מוכנסים לרוב, למשקאות אלכוהוליים,  שילוב שיכול לסכן את הקורבן עד כדי מוות, ואף מבלבל את הצוות הרפואי בחדרי מיון אשר מתייחסים לאלכוהול בלבד ואינם חושדים בחומרים אחרים.

קשה להבחין בסם אונס שהוחדר למשקה, משום שהוא חסר טעם וריח' לרוב מדובר בנוזל, שקוף, עם טעם מעט מלוח שאינו מורגש כאשר מוהלים אותו.

סמי האונס לסוגיהם הם חומרים פסיכואקטיביים המשמשים עברייני מין לנטרול קרבנותיהם בכך שגורמים לטשטוש, איבוד זיכרון, פגיעה ביכולת ההתנגדות, בלבול ועוד. לכן הן קיבלו את השם 'סמי אונס'.

הם פועלים במרכזים ספציפיים במוח, וכך הקרבנות מתקשים לזכור אתמה שקרה להם ולעיתים מופיעים רק הבזקים או מודעות חלקית למה שקרה.

איך ניתן לדעת אם יש סם אונס במשקה שלכם, איך נזהרים מפניו וכיצד ניתן למנוע תופעה זו?

שרידי הסם מתנדפים מנוזלי הגוף בתוך 8-10 שעות, לאחר 12 שעות לא ניתן לאתר שרידים של הסם בשתן ובכך מקשים על זיהויים במעבדה הן בשתן והן בדם.

גבר מכניס את סם האונס בכוס בת הזוג | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
גבר מחדיר סם האונס

על כן יש חשיבות רבה למודעות הציבור שבמקרה של חשד לפגיעה, יש לפנות במהירות למסור בדיקת שתן. הזמן עד לביצוע הבדיקה הוא קריטי!

בדיקה פורצת דרך מאפשרת גילוי שאריות סם אונס וחומרים מטשטשים אחרים, עד חצי שנה לאחר האירוע, באמצעות דגימת שיער.

את הבדיקה ניתן לבצע רק אם לא עברו יותר משישה חודשים מהאירוע שלגביו קיים חשד כי היה שימוש בסם.

הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, ממליצה להיזהר משתיית משקאות המוגשים בבקבוקים או בפחיות שאינם סגורים (במועדונים או במסיבות), משום שאפשר להוסיף אליהם סם אונס שהוא חסר טעם וריח.

יזמים מנסים לפתח אמצעים לזיהוי סמי אונס, כמו למשל כוס שתתריע על החדרת הסם לכוס, או ערכת בדיקה לגילוי הסם עושה שימוש בננוטכנולוגיה.

בשנת 2007 הוציאה חברת "מדיסון פארמטופ",לשוק ערכת בדיקה אישית בצורת ובגודל כרטיס אשראי ועליו שלושה אזורי בדיקה האמורים לאתר שלושה סוגים סמי האונס הנפוצים, באמצעות טפטוף טיפה אחת מן המשקה לכל אחד משלושת אזורי הבדיקה.

אם נמצאה נוכחות של אחד מסמי האונס, משנה האזור הספציפי בכרטיס את צבעו.

הערכה ניתנת לרכישה באינטרנט במחיר שווה לכל כיס.

המידע על סם האונס,הובא מתוך אתר המשרד לחיזוק וקידום קהילתי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול. 

אודות הכותב

כתב חריש נט

כתב חריש נט, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר 'חריש נט'; harishnetm@gmail.com

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות