קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש הריון | לידה | תינוקות פלילים

דר' אילן הלוי מיילד ורופא נשים מואשם ברשלנות ושיבוש משפט

"במטרה להסתיר את פעולותיו מהרשויות המוסמכות, ביצע דר' אילן הלוי מיילד ורופא נשים, פעולות שיבוש. הוא אף הגדיל ועשה ובעזות מצח שיבש בכוונה הליך חקירה ואף הדיח בחקירה חלק מהיולדות ובני זוגן" ◄ דר' הלוי, ביקש מן המתלוננת ובעלה, כי שלא ימסרו בבית החולים שילדה במתחם "ג'הארה דולה" אלא אצל חברים ושתמנע מלהזכיר את שמו ◄ המשך עיסוקו של המשיב דר’ אילן הלוי, כרופא בכלל וכ-רופא מיילד בפרט, מקים יסוד סביר לחשש לסכנה לביטחון הציבור.
דר' אילן הלוי מואשם בטיפול רפואי רשלני, שיבוש מהלכי משפט ועוד ברקע: מתחם לידה ל'לידת בית'; ג'הארה דולה במושב חֲבַצֶּלֶת הַשָּׁרוֹן | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
דר' אילן הלוי, לידת בית ג'הארה דולה

לא להאמין. מזעזע. אכזרי. סרט אימה, לא לקריאה בקרב נשים לפני לידה. אלה הם רק חלק מסופרלטיבים שאפשר להגדיר שנעשו ומתוארים בכתב אישום אשר הוגש בסוף השבוע שחלף על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) אל בית משפט השלום בעיר נתניה, כנגד רופא נשים והמיילד דר' אילן הלוי, בגלל טיפול רפואי רשלני, שיבוש מהלכי משפט, הפרת הוראה חוקית (ריבוי עבירות), הדחה בחקירה ועבירות נוספות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוזרת בפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) עורכת דין אורטל קולן, נגד דר' אילן (בן יהושוע) הלוי, רופא מיילד ורופא נשים, בן 60, שבבעלותו ובשימושו מתחם לידה ל'לידת בית' בשם; "ג'הארה דולה" במושב חֲבַצֶּלֶת הַשָּׁרוֹן, מושב שבאזור השרון, דרומית לעיר נתניה, בשטח שיפוטה של המועצה אזורית עמק חפר.

עוד עולה, כי המתחם אינו מוסד רפואי מוכר לצורך ביצוע לידות. במסגרת פעילותו של הנאשם דר' הלוי, במתחם הלא מוכר, נהג הנאשם לקבל ל'לידה טבעית' תחת השגחתו וטיפולו, נשים אשר בעניינן ישנה 'הוראת נגד מוחלטת ל-לידה טבעית'.

בעקבות פעילותו זו, הוצאו כנגד הנאשם דר' אילן הלוי, וכנגד המתחם הלא מוכר, מספר צווים המגבילים פעולתו. עם זאת, הנאשם, הפר ביודעין, במספר הזדמנויות, באופן שיטתי ולאורך תקופה ממושכת צווים אלה, תוך ביצוע פעולות מיילדותיות שונות ובהן אף פעולות אשר אסורות על פי חוזר מנהל רפואה.

על פי האישום הראשון, ב- 18.6.18, קיבל הנאשם את המתלוננת הגב' ד.ד. במטרה לבצע לידה טבעית במתחם ג'הארה דולה וזאת ביודעו, כי ד.ד. ילדה בעברה שני ילדים בניתוח קיסרי.

במהלך אירוע הלידה של ד.ד. ולאחריו, נתן הנאשם לד.ד. טיפול רפואי בדרך נמהרת או רשלנית אשר יש בה כדי לסכן את חייה של ד.ד. או לגרום לה לחבלה.

בין היתר, ביצע הנאשם פעולה שבמסגרתה מופעל לחץ בדרגות שונות על קרקעית הרחם, זאת על אף קיומה של הוראת נגד מוחלטת לבצע פעולה זו בלידה לאחר ניתוח קיסרי.

כמו כן, במהלך הלידה, ביקשה היולדת ד.ד., להתפנות אל בית החולים, נוכח כאבים שחשה, אולם, הנאשם, טען בפניה, כי בשלב זה, אין טעם להתפנות לבית החולים, כיוון שלא תוכל לקבל אפידורל לאלחוש הכאב.

בסיום הלידה, התחוור לנאשם דר' אילן הלוי, כי נוצר 'קרע ברחמה' של ד.ד. הנאשם, דר' הלוי, נמנע מלבצע פעולות רפואיות שונות הנדרשות במצב דברים זה והמליץ למתלוננת להתפנות לבית החולים "הלל יפה" ולא לבית החולים "לניאדו" על אף שלניאדו קרוב יותר אל המתחם ללידת בית; "ג'הארה דולה" שבמושב חֲבַצֶּלֶת הַשָּׁרוֹן.

דר' הלוי, אף ביקש מן המתלוננת ובעלה, כי לא ימסרו בבית החולים שילדה במתחם "ג'הארה דולה" אלא אצל חברים וכן שתמנע מלהזכיר את שמו.

בנוסף, הנאשם, סירב להזמין אל המתחם אמבולנס, ושלח את המתלוננת ובעלה לדרכם, עם תינוקת שזה עתה נולדה.

ד.ד. ציינה, כי אין היא יכולה לאחוז בתינוקת ועל כן, תומכת לידה שנכחה אף היא במקום נסעה עם ד.ד. ובעלה אל בית החולים "הלל יפה".

עם הגיעם אל בית החולים, מסרה תומכת הלידה את התינוקת לד.ד. ובעלה ועזבה את המקום.

דר' אילן הלוי, נמנע מהזמנת אמבולנס למתחם "ג'הארה דולה" ושלח את הגב' א.א. ובני משפחתה לבית החולים ברכב פרטי

כמו כן, הנאשם דר' אילן הלוי, נמנע מללוות את ד.ד. אל בית החולים, נמנע מליידע את בית החולים אליו המליץ לה להתפנות על הגעתה של יולדת, שילדה זה עתה ושאובחנה על ידו עם קרע ברחם;

הנאשם נמנע מלצייד את ד.ד. במכתב המסכם את פרטי ומהלך לידתה.

לאחר האירוע המתואר באישום הראשון, ב- 20.6.18, הוציא משרד הבריאות, כנגד המתחם הלא מוכר, צו הפסקה מנהלי.

הצו, הורה על הפסקת כל פעילות מיילדותית במתחם, על איסור קבלת נשים יולדות במקום ואיסור מתן במקום כל טיפול רפואי בקשר ללידה.

ב- 5.7.18, הורה משרד הבריאות על הגבלת עיסוקו של הנאשם כרופא וכמיילד. במסגרת הצו, נקבע, כי הנאשם דר' אילן הלוי, יוכל לעסוק כרופא וכמיילד, אך ורק במסגרת מוסד רפואי מוכר ובפיקוח רופא בכיר.

בהמשך ב- 10.12.18, במסגרת ערעור שהגיש הנאשם, קבע ביהמש המחוזי בירושלים, כי יש להעדיף ולמנוע מהנאשם; "כל עיסוק בלידות וביולדות המצויות בהריון".

עוד קבע בית המשפט, כי לא ראה הצדקה למנוע את עבודת הנאשם דר' אילן הלוי כרופא כללי או מומחה ב'גניקולוגיה' ובלבד שעבודה זו, תיעשה ב'מוסד רפואי מוכר' .

כמו כן, כי ייאסר על הנאשם דר' אילן הלוי, טיפול בנשים הנמצאות בהריון וממילא בנשים שעתידות ללדת.

על פי האישום השני, למרות צו ההפסקה המנהלי, עד ל- 13.2.19, המשיך הנאשם דר' הלוי, להפעיל את המתחם "ג'הארה דולה" והמשיך להפעיל בו פעילות מיילדותית, קיבל נשים יולדות במקום והמשיך לתת טיפול רפואי בקשר ללידה במתחם.

על אף 'צו הגבלת העיסוק' ובניגוד לאמור בו, המשיך הנאשם דר' הלוי לעסוק כרופא וכמיילד והמשיך לעסוק ברפוּאה בניגוד להוראות הצו.

בניגוד לצווים, קיבל הנאשם ב- 17.7.18 את א.א. למתחם לצורך ביצוע לידה. הנאשם דר' הלוי, היה מודע, כי א.א. הינה יולדת בסיכון גבוה וזאת לאחר שעברה בעבר שני 'ניתוחים קיסריים'.

במהלך אירוע הלידה של א.א. הנאשם, נתן לה ולילוּדה טיפול רפואי בדרך נמהרת או רשלנית שהיה בה כדי לסכן את חייה של הילודה או לגרום לה לחבלה.

כך, בין היתר, לאחר הלידה, ועל אף שהיה מודע להתדרדרות מצב התינוקת שנולדה, נמנע הנאשם מלתת לילודה טיפול רפואי ומסר לגב' א.א., לבעלה ולאמה, כי מצב הילודה שפיר וזאת על אף תלונותיהם החוזרות והנשנות באשר לקשיי נשימה מצד הילודה.

הנאשם דר' אילן הלוי, בשל חששו שייוודע לרשוּיות על אי ציותו לצווים שהוצאו כנגד המתחם וכנגדו, נמנע מהזמנת אמבולנס למתחם "ג'הארה דולה" ושלח את הגב' א.א. ובני משפחתה לבית החולים ברכב פרטי, מבלי שליווה את א.א. אל בית החולים;

מבלי שצייד את א.א. במכתב המסכם את מהלך לידתה ואת מצבה של א.א. ושל הילודה במהלך עשר השעות לאחר הלידה, במהלכן שהו א.א. והילודה במתחם;

הנאשם דר' הלוי, נמנע מליידע את בית החולים בדבר הגעתה של יולדת וילודה במצב מצוקה, על מנת שהצוות הרפואי בבית החולים, יהיה ערוך למתן טיפול מידי ומבלי שסיפק כל טיפול רפואי ראשוני לילודה.

הנאשם אף ביקש מא.א. ובני משפחתה שלא ימסרו בבית החולים את שמו ואת מקום הלידה. בהמשך, נפטרה התינוקת בבית החולים.

על פי האישום השלישי, ב- 13.9.2018, ביצע הנאשם דר' אילן הלוי, הפסקת הריון תקין, באופן יזוּם, למתלוננת ג.ג. וזאת ביודעו, כי ג.ג. לא קיבלה אישור כדין מן הוועדה של משרד הבריאות להפסקת ההריון,

כמו כן, היה מוּדע, כי מבצע את הפסקת ההריון בניגוד לחוק. לאחר שביצע את הפסקת ההריון התקין, הנאשם לגב' ג.ג. התקן תוך רחמי.

דר' אילן הלוי, הפר ברגל גסה, ביודעין ובשיטתיות צווים שהוצאו כדין על ידי רשויות משרד הבריאות ובתי המשפט השונים.

ב- 28.9.18, פנתה הגב' ב.ב. לבית החולים "הלל יפה" וזאת עקב כאבי בטן, דימומים והפרשות מוגלתיות. בבית החולים, סיפרה, כי עברה על ידי דר' אילן הלוי, הנאשם הפסקת הריון במתחם.

ב- 2.10.18, ניהלה הגב' ג.ג. שיחת טלפון עם הנאשם ודיווחה לו על פנייתה לבית החולים. הנאשם דר' הלוי, שחשש שיוודע לרשויות על אי ציותו לצווים, ביקש והנחה את הגב' ג.ג. לדווח בעתיד בכזב, כי לא נעשתה הפסקת הריון, אלא שלכאורה, ההריון היה בלתי תקין. עוד הנחה הנאשם את ג.ג. שלא למסור שהיה זה הריון בלתי רצוי.

על פי האישום הרביעי, ב- 3.2.2019, במסגרת חקירת משטרת ישראל כנגד הנאשם ובניסיון לבדוק אם הנאשם, ממשיך ומפר את הצווים כנגדו וממשיך לבצע עבירות פליליות, התקשרה שוטרת אל דר' אילן הלוי, שהציגה עצמה, כמי שמצויה בתחילת הריונה השני ומבקשת להגיע למתחם לשם התרשמות וביצוע לידה, לכשיגיע מועדה.

בהמשך ולאחר תכתובת בנושא, במסגרתה אף העביר הנאשם אל השוטרת מסמך "חבילת הלידה – ג'הארה דולה" ובו פירוט השירות המוצע על ידי הנאשם במתחם ועלוּתו, הביעה השוטרת רצונה לקיים פגישה לשם התרשמות מן המתחם.

הנאשם דר' אילן הלוי, קבע פגישה עם השוטרת ועם שוטר נוסף, שהתחזה לבן זוגה, לשם התרשמות מהמתחם וכן, הציע לשוטרת "שירותי פיקוח על אישה" בזיקה להריון וללידה, בתשלום של 18,000 ₪.

בהמשך, נפגש הנאשם עם השוטר והשוטרת לפגישת ההתרשמות, ולאחר ביצוע סיור במתחם, ביצע הנאשם דר' הלוי בשוטרת בדיקת אולטרא-סאונד על מנת לבדוק את "גיל ההריון".

ראש שלוחת תל אביב והמרכז של אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, עורך דין עדי לבני, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינהכי; עם הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה להגבלת עיסוק של הנאשם כרופא וכמיילד עד לתום ההליכים נגדו.

בבקשה, כתבה עורכת דין קולן, כי; "… המשיב, הפר ברגל גסה, ביודעין ובשיטתיות צווים שהוצאו כדין על ידי רשויות משרד הבריאות ובתי המשפט השונים.

המשיב דר' הלוי, נמנע באופן מופגן, ובמשך תקופה ארוכה, מלסגור את המתחם הבלתי מוכר ("ג'הארה דולה" ) אשר בבעלותו ובשימושו והמשיך לספק בו שירותי רפואה.

כל זאת בניגוד לצווים מפורשים ותוך מתן טיפול רפואי בדרך נמהרת או רשלנית, אשר היה בה כדי לסכן את חייהם ושלומם של היולדות והילודים.

במטרה להסתיר את פעולותיו מהרשויות המוסמכות, ביצע המשיב-הנאשם דר' הלוי, פעולות שיבוש. הוא אף הגדיל ועשה ובעזות מצח שיבש בכוונה הליך חקירה ואף הדיח בחקירה חלק מהיולדות ובני זוגן.

בכך, העיד המשיב, כי אינו ירא מרשויות האכיפה ומהחוק וכי לא ניתן ליתן בו אמון.

המשך עיסוקו של המשיב דר' אילן הלוי, כרופא בכלל וכ-רופא מיילד בפרט, מקים יסוד סביר לחשש לסכנה לביטחון הציבור, עת המשיב דר' הלוי, פעל בניגוד להתוויות רפואיות שונות ועת הפר החלטות מקצועיות שניתנו על ידי רשויות משרד הבריאות המוסמכות לעניין ואשר אושררו על ידי ערכאות בית המשפט". כתבה עורכת דין אורטל קולן, מטעם פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

אל כתב אישום נגד דר' אילן הלוי.

אל הבקשה להגבלת עיסוק אילן הלוי.