קטגוריות

Video

בנקאות בנקים חדשות

יאיר אבידן המפקח על הבנקים ב'בנק ישראל' נכנס לתפקידו

יאיר אבידן, צבר ניסיון של יותר מ-30 שנה במגוון רחב של תפקידים במערכת הבנקאות והוא אף בעל ניסיון גם במערכת התשלומים ובמערכת הפיננסית בכלל; "נבטיח את נגישות המערכת הבנקאית לכלל המגזרים ושכבות האוכלוסייה, ונתמוך בהמשך פתיחתה לתחרות תוך שמירה והבטחת שקיפות והוגנות" ◄נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון; "יאיר, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת במיוחד. 30 שנות ניסיונו בשלל תפקידים במערכת הבנקאית והפיננסית, הקנו לו את הידע והיכולות הנדרשות להוביל את הפיקוח על הבנקים.
יאיר אבידן,המפקח על הבנקים ב'בנק ישראל' | צילום: דוברות בנק ישראלי | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
יאיר אבידן

המפקח על הבנקים ב'בנק ישראל' הככלכלן ובנקאי העסקים מר יאיר אבידן, נכנס אתמול (ראשון, כ"ג באייר, תש"פ) בצורה רשמית לתפקיד הבכיר במקומה של הגב' חדוה בר, שהודיעה על פרישתה בתום תקופת הקדנציה שלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המפקח על הבנקים ב'בנק ישראל' הנכנס, מר יאיר אבידן, הגיב עם כניסתו לתפקיד; "אני נרגש ודרוך עם כניסתי לתפקידי המאתגר והמחייב כמפקח על הבנקים.

הפיקוח על הבנקים, ימשיך לפעול על מנת לוודא את יציבותה של המערכת הבנקאית, המשך התפתחותה ותמיכתה בהנעת המשק וברווחת לקוחותיה, תוך תמיכה בהתפתחותה הטכנולוגית והדיגיטלית.

בד-בבד נבטיח את נגישות המערכת הבנקאית לכלל המגזרים ושכבות האוכלוסייה, ונתמוך בהמשך פתיחתה לתחרות תוך שמירה והבטחת שקיפות והוגנות.

הצלחה בהמשך קידום מכלול צעדים אלה, הגם שברור שאינם קלים ליישום במקביל, יהיה בהם בכדי לסייע ללקוחות המערכת הבנקאית באשר הם ולהבטיח את קיימותה של המערכת בטווח הארוך".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הבהיר בתגובתו; "יאיר, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת במיוחד. 30 שנות ניסיונו בשלל תפקידים במערכת הבנקאית והפיננסית, הקנו לו את הידע והיכולות הנדרשות להוביל את הפיקוח על הבנקים.

יאיר, נטל חלק בדיונים המקצועיים וההחלטות בנוגע למשבר הקורונה בתקופה האחרונה וערך חפיפה והעברת תפקיד מסודרת עם המפקחת היוצאת, אני מודה לחדוה, על כך.

שמנו לעצמנו למטרה להציב את ישראל במקום מוביל בכל הקשור לשירותים בנקאיים ולשירותי תשלום מתקדמים ולהגדיל את התחרות במערכת הבנקאית ואני מאחל ליאיר, הצלחה רבה בתפקידו".

מר אבידן, שימש עד ינואר האחרון כסמנכל בכיר וראש חטיבת חברות בנות ב'בנק דיסקונט' וכן כיושב ראש בנק מרכנתיל. בראשית שנה זו, הוא הודיע על פרישה. היה חבר הנהלת דיסקונט משנת 2010, הקים את חטיבת ניהול הסיכונים של בנק דיסקונט וניהל אותה עד לשנת 2016.

אבידן, נכנס לתפקידו בעת התחלת התוכניות הכלכליות ליציאה ממשבר מגיפת הקורונה. הוא מילא שורה של תפקידים בבנק דיסקונט בשני העשורים האחרונים – שאף דרשו ממנו לחתום על הסכם ניגוד עניינים מפורט.

מטעם דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל, מסרה הגב' יפעת כהן-סידי לאתר כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; כזכור, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון והמפקחת על הבנקים הגב' חדוה בר, סיכמו, כי לא תאריך כהונתה מעבר לחודש שנוסף לה על רקע "משבר הקורונה".

כאמור, באחרונה, ביצע אבידן "חפיפה" בשבועות האחרונים עם המפקחת היוצאת, דר' חדוה בר.

יאיר אבידן, ניסיון של יותר מ-30 שנה

יאיר אבידן, למד באוניברסיטת תל אביב, שם סיים תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה (יצוין בהצטיינות) תואר שני במינהל עסקים ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך (יצוין בהצטיינות). הוא בוגר של 'קורס ניהול מתקדם' ב-Harvard Business School.

אבידן, פתח את הקריירה הבנקאית שלו ככלכלן ובנקאי עסקים ב'בנק לאומי' ואחר כך, שימש כקצין אשראי ב'בנק לאומי ניו יורק' וכמנהל עסקאות בכיר ב"פועלים שוקי הון".

הוא אייש תפקידים בקבוצת דיסקונט, כמו עוזרו האישי של יושב ראש דירקטוריון הבנק; מר אבידן, תיפקד כמנהל אגף שלוחות חוץ לארץ; סגן ראש החטיבה העסקית; במשך שש שנים שימש מר אבידן, סמנכל ומנהל הסיכונים הראשי של הבנק,

אבידן, היה מהוגה ובונה תפיסת ניהול הסיכונים בקבוצת דיסקונט; סמנכל בכיר ומנהל חטיבת חברות בנות, אבידן, כיהן אף כיור בנק מרכנתיל דיסקונט וכדירקטור בחברות קבוצת דיסקונט, כ.א.ל ו-IDBNY.

לפני שנה במארס 2019, פרש אבידן, מתפקידיו בהנהלת דיסקונט והחל לכהן במספר תפקידי דירקטור בקבוצת דיסקונט, בחברת מידרוג ובחברת שבא.

הכלכלן ובנקאי עסקים מר יאיר אבידן, צבר ניסיון של יותר מ-30 שנה במגוון רחב של תפקידים במערכת הבנקאות והוא אף בעל ידע רב ובעל ניסיון גם במערכת התשלומים ובמערכת הפיננסית.