קטגוריות

Video

אוכל נעים | Foods חדשות מסחר | תעשייה

תו סגול לענף המסעדות – משרד הכלכלה והתעשייה: ביום ד' ההכרעה

על פי המתווה של משרד הכלכלה והתעשייה, המסעדות ברחבי מדינת ישראל, יוכלו להיפתח ביום רביעי הבא (כ״ו אייר) ה-20.5 ובכך לאפשר לעובדות ועובדים רבים לחזור למעגל העבודה ולעסקים לחזור לפעילות, זאת לצד שמירה על בריאות המבלים והעובדים ◄המתווה גובש בהתייעצות עם נציגי ארגוני המסעדות, כשהוא כולל הנחיות מחייבות ומוקפדות שיאפשרו שמירה על הבריאות של העובדים והלקוחות, לצד תפעול העסק באופן בו יוכלו בעלי העסקים לעמוד בדרישות.
אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה, ברקע: מסעדת אופרה בעיר חדרה | צילום: גוגל | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת מר אלי כהן, הפועל ללא ליאות לסייע לענף המסעדות ולקיים את הבטחתו להביא לאלתר את פתיחת המסעדות לאחר "משבר מגיפה הקורונה" והורה לאנשי משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות, לקיים מחרתיים (יום רביעי, י"ט אייר תש"פ) דיון מכריע; האם לפתוח ולהחזיר  לפעילות של 'ענף המסעדות'.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לקראת הדיון, יציג משרד הכלכלה והתעשייה, מעין מִתְוֶוה (תכנית פעולה בקווים כלליים) שקידם, שיאפשר פתיחתן של מסעדות, בכפוף לעמידה בתנאיי 'תו סגול ייעודי'.

עולה, כי המתווה גובש בהתייעצות עם נציגי ארגוני המסעדות, כשהוא כולל הנחיות מחייבות ומוקפדות שיאפשרו שמירה על הבריאות של העובדים והלקוחות, לצד תפעול העסק באופן בו יוכלו בעלי העסקים לעמוד בדרישות.

לצד הכללים אשר נקבעו עד כה במסגרת החזרה לשגרה, בהם תשאול עובדים על תסמינים של קורונה | Covid-19, מדידת חום, שמירת מרחק בתורים, חיטוי משטחים, אספקה של מוצרי היגיינה ועוד, כולל ה'תו הסגול ייעודי' כללים נוספים ל'ענף המסעדות'.

תו סגול; על הסועדים, תחול חובת עטיית מסכות בכניסה וביציאה מן המסעדה.

כך לדוגמא הוראות לגבי שטיפת כלים בטמפרטורה של 70 מעלות, החלפת מדי העובדים עם תחילת העבודה, חיטוי שולחנות וכיסאות בעת תחלופת הסועדים.

כמו כן, מונחת דרישה, כי עריכת השולחן במסעדה, תתבצע רק לאחר שהסועדים מתיישבים במקומותיהם.

כדי לשמור על ריחוק חברתי גם במסעדה, נקבע, כי ב-תור בכניסה אל המסעדה, יישמר מרחק של 2 מטרים ומרחק של 1 מטר (אחד) בין שולחן לשולחן, או מרחק של 40 סנטימטר בין גב כיסא לגב כיסא.

על הסועדים, תחול חובת עטיית מסכות בכניסה וביציאה מן המסעדה.

על פי המתווה של משרד הכלכלה והתעשייה, המסעדות ברחבי מדינת ישראל, יוכלו להיפתח ביום רביעי הבא (כ״ו אייר, תש"פ, ה-20.5) ובכך לאפשר לעובדות ועובדים רבים לחזור אל מעגל העבודה ולעסקים לחזור לפעילות, זאת לצד שמירה על בריאות המבלים והעובדים.

אל מכתב למשרד הבריאות בנושא תו סגול מסעדות 10.5.20.