קטגוריות

Video

חקלאות ישראל מושבים קיבוץ

אלון שוסטר נכנס לתפקידו כשר החקלאות במקום השר צחי הנגבי

השר הנכנס אלון שוסטר: "אני נכנס בשערי המקום הזה בענווה גדולה. עם כל ניסיוני בשירות הציבור, אני מתכוון ללמוד בטרם אחליט. אני בא מהכפר. בבית אבי, בקיבוץ שלי, חייתי חקלאות. חלבתי עיזים במשק הילדים, חשתי את רטט המנוע של הטרקטור כשנסעתי בשדות הקבוץ, הכנתי תערובת לפרות ולתרנגולות, תיחחתי תפוחי אדמה והשקיתי את שדות החיטה והכותנה, ניערתי שקדים, אספתי אבטיחים וקטפתי תפוזים.

בטקס חילופי שרים (ללא קהל, עקב חשש מ"נגיף קורונה") ב'משרד החקלאות ופיתוח הכפר' שנערך הבוקר (שני, ‏כ"ד אייר תש"פ, 18.5.20) נכנס חבר כנסת אלון שוסטר (מפלגת כחול-לבן) לתפקידו כ-שר החקלאות במקום חבר הכנסת והשר צחי הנגבי (מפלגת הליכוד).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר'.

השר היוצא צחי הנגבי והשר הנכנס אלון שוסטר בטקס חילופי שרים במשרד החקלאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
השר היוצא הנגבי והשר הנכנס שוסטר

הטקס שודר בשידור  חי בעמוד הפייסבוק של משרד החקלאות. השר היוצא, חבר כנסת צחי הנגבי, אמר בין היתר; "אני נפרד ממשרד החקלאות, לאחר תקופה קצרה, אך מאתגרת.

מגפת הקורונה, חייבה אותנו להתארגנות מהירה, כדי להגיב ביעילות למשברים חריגים; מחסור בידיים עובדות, אגירה חסרת תקדים של ביצים, הפעלת עובדים מהבית, סגירת השווקים, סכנת כליה ליבול ההדרים ועוד".

השר צחי הנגבי, סיכם; "עובדי המשרד בהובלתי ובהובלת המנכל, פעלו ברמה מקצועית גבוהה והתוצאות ניכרות.

נמשיך לפעול יחד לקידום יעדי החקלאות גם בכהונתי החדשה כשר ההתיישבות. בהצלחה!". בירך הנגבי.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב' דפנה יוריסטה, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' את עיקרי דברי השר הנכנס אלון שוסטר; "אני נכנס בשערי המקום הזה בענווה גדולה. עם כל ניסיוני בשירות הציבור, אני מתכוון ללמוד בטרם אחליט.

אלון שוסטר; "החקלאות בישראל היום איננה אותה החקלאות כבעבר. כיום היא מתועשת, מתקדמת, מודרנית".  

אני בא מהכפר. בבית אבי, בקיבו שלי, חייתי חקלאות. חלבתי עיזים ב-משק הילדים, חשתי את רטט המנוע של הטרקטור כשנסעתי בשדות הקיבוץ, הכנתי תערובת לפרות ולתרנגולות, תיחחתי תפוחי אדמה והשקיתי את שדות החיטה והכותנה, ניערתי שקדים, אספתי אבטיחים וקטפתי תפוזים.

החקלאות בישראל היום איננה אותה החקלאות כבעבר. כיום היא מתועשת, מתקדמת, מודרנית. עושה שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר שהמוח האנושי, הצליח לדמיין ולקיים.

אך מהות התפקיד שאליו אני נכנס היום, הינה בניווטו של הגשמת חזון עמוס ובקיימות שלו לדורות. אתגרים רבים ניצבים לפתחנו, ובשילוב הידיים הנכון, בעבודה מאומצת ומשותפת, נוכל להם.

נשכיל לייצר מזון טעים, בריא ובמחיר הגון, נשכיל לייצר מזון מבלי להרוס את הסביבה, נשכיל לשפר את רווחת בעלי החיים, בבית ובמשק, נשכיל לשמור על מרחבים פורחים ופתוחים, לשמחת לב תושבי מדינת ישראל, נשכיל לקיים התיישבות כפרית איתנה בגבולות הארץ, בצפון, בדרום ובמרכז".