קטגוריות

Video

חקלאות ימית חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות, החקלאים והאוצר, חתמו על הורדת מכסים ב'יבוא דגים'

משרד החקלאות; ממסמך ההבנות, עולה, כי יופחתו המכסים על יבוּא של כלל הדגים הקפואים לישראל, בסכום של עד כ-6 ₪ לקילוגרם, בשתי פעימות. במקביל, יינתנו מענקי השקעות למגדלי הדגים בבריכות במדינת ישראל ◄ גם החודש מאי 2020, צפויות להגיע אל מדינת ישראל, מחוץ לארץ, ביצים בסדר גודל של כ-37 מיליון ביצים.
צחי הנגבי שר החקלאות, ברקע: דגים מיבוא למאכל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
צחי הנגבי

דייג אוהב דגים? אם אוהב אותם, למה הוא מוציא אותם מהמים? הפעם רק כדי שהצרכנים בישראל של הדגים הקפואים ברשתות השיווק, ייהנו ממחיר מוזל בעקבות חתימתו של מסמך ההבנות בין החקלאים לבין משרדי האוצר והחקלאות. כעת, כולם מחכים, כמובטח, לחתימת שר האוצר החדש על ה'צו להורדת המכסים' ההפחתה השנייה תתבצע בראשית שנת 2022.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר'.

ממסמך ההבנות, עולה, כי יופחתו המכסים על יבוּא של כלל הדגים הקפואים לישראל, בסכום של עד כ-6 ₪ לקילוגרם, בשתי פעימות. במקביל, יינתנו מענקי השקעות למגדלי הדגים בבריכות במדינת ישראל.

למרות חילוקי הדעות בקרב נציגי החקלאים בנושא 'פתיחת השוק ליבוא' ב-הפחתת מכסים, ולאור רצון הממשלה לפעול להורדה משמעותית ב-מחירי הדגים לצרכנים לטובת 'הפחתת יוקר המחייה'.

התקבלה תמיכת חלק מנציגי החקלאים למהלך זה ולבקשתם משר החקלאות חבר הכנסת צחי הנגבי, נחתם שלשום, מסמך ההבנות בין החקלאים לבין משרדי האוצר והחקלאות.

בין נציגי החקלאים; מזכל התאחדות החקלאים מר אבשלום (אבו) וילן, יושב ראש ארגון מגדלי הדגים מר אלי שריר, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר וכן מנכל משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו.

כזכור, בשנה שעברה, עקב ירידה של יותר מ-10% בפדיון של המגדלים המקומיים, דחו שר האוצר מר משה כחלון, ומנהל רשת המסים, מר ערן יעקב, את כניסתו לתוקף של צו המבטל את הורדת המכס על יבוא דגים (דגי בורי, דגי אמנון ודגי קרפיון) בשנת 2019 בפעם השנייה ודחו את הוזלת המחיר להיום (2020).

█ משרד החקלאות; פרסם נוהל רשת ביטחון ליבוא ביצים מחוץ לארץ, כדי שיוקטן הסיכון וחוסר הוודאות של יבואני הביצים.

ביצים מיובאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ביצים מיובאות

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב' דפנה יוריסטה, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי בתוך כך, משרד החקלאות פרסם אתמול (רביעי, י"ב אייר תש"פ) נוהל רשת ביטחון ליבוא ביצים מחוץ לארץ, כדי שיוקטן הסיכון וחוסר הוודאות של יבואני הביצים.

כזכור, משרד החקלאות נקט בנוסף בפעולות נוספות לאפשר הגעת כמות גדולה של ביצים לישראל, מחוץ לארץ; אישור מהיר של מדינה נוספת, שניתן יהיה לייבא ממנה ביצים (אוקראינה); הפעלת נוהל "רשת ביטחון ליבוא ביצים" על מנת לתמרץ יבואנים להביא עוד ביצים לישראל; והסטת נתיבים וקיצור משך ההפלגה לביצים שמגיעות באניות.

גם החודש מאי 2020, צפויות להגיע אל מדינת ישראל, מחוץ לארץ, ביצים בסדר גודל של כ-37 מיליון ביצים.

לדעת אנשי משרד החקלאות, יבוּא זה, יענה על הביקוש לצריכת ביצים מעבר לייצור המקומי.

◄ לחץ כאן אל טבלת צפי הגעת ביצים מחוץ לארץ, לפי ימים.