קטגוריות

Video

ספורט

חבר כנסת זוהיר בהלול: לצרף אוהדים להנהלות הקבוצות

לספורט הכדורגל שייכות לקהילה? הצעת חוק חדשה של חבר כנסת זוהיר בהלול, מבקשת להביא לצירוף אוהדים להנהלות קבוצות כדורגל; "בימים אלו, שאנו בעיצומן של חגיגות המונדיאל, קל לראות את החשיבות שיש לקשר בין קהילתיות ולכידות חברתית ובין כדורגל. לקבוצות כדורגל אין זכות קיום ללא האוהדים המלווים אותן ברגעי ההצלחה והשפל. המשחק המופלא שצמח מקרב העם, עם השנים מאבד את אחיזתו עם הקהל ויותר ויותר מושפע מאינטרסים כלכלים גרידא...".
חבר כנסת זוהיר בהלול
חבר כנסת זוהיר בהלול

חבר כנסת זוהיר בהלול (בערבית: زهير بهلول;) הפוליטיקאי ערבי-ישראלי, חבר הכנסת מטעם סיעת המחנה הציוני ומפלגת העבודה ומי שנחשב בעברו וגם היום, עיתונאי ושדרן ספורט מיתולוגי, אינו נרגע ממשחקי המונדיאל, מוחו הקודח מביא את הרעיון או ליתר דיוק את הצעת חוק חדשה שלו, מבקשת להביא לצירוף אוהדים להנהלות קבוצות כדורגל. על זאת היו אומרים בגשש החיוור; "זה רעיון".

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

היום (ראשון, י"ח בתמוז, תשע"ח) עולה אל 'ועדת שרים' הצעת החוק של חבר כנסת זוהיר בהלול, המבקשת לשלב נציגי אוהדים, שייבחרו בצורה דמוקרטית מקרב חברי עמותת האוהדים, בהנהלת אגודת הכדורגל, כך שיוכלו לפקח ולבחון את התנהלות האגודה.

הצעת החוק, מתבססת על מודל דומה הפועל בגרמניה שנים רבות ובישראל בקבוצות כמו; הפועל קטמון, הפועל כפר סבא ועוד.

דוברת ויועצת של חבר כנסת זוהיר בהלול הגב' מעיין עוז, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי הצעת חוק, מבהירה, כי; רבות כבר נאמר על כך שאגודות הספורט שייכות לקהילת האוהדים המלווה אותם.

בעבר הלא רחוק היו מרבית אגודות הספורט שייכות למרכזי ספורט, כגון; הפועל ומכבי וניתן לומר, כי הקשר ההיסטורי ההדוק בין מועדוני הספורט לקהילה ולמרכזי הספורט, מחייבים שמירה על האינטרסים של הקהילה באמצעות אוהדי האגודה שמלווים את מועדון הכדורגל, כאמור מראשית הקמתו.

█ חבר כנסת בהלול; לקבוצות כדורגל אין זכות קיום ללא האוהדים המלווים אותן ברגעי ההצלחה והשפל.

נוכח תהליך ההפרטה שולטים במרבית אגודות הספורט אנשי עסקים פרטיים, שלצד תרומתם הרבה לקידום הענף והמועדון, פגעו לא פעם באינטרס הקהילה ונוצרו פערים בין איש העסקים הפרטי שסביר, כי לא יישאר לנצח באגודת הספורט, לבין קהל האוהדים, שאינו מונע מרציונל כלכלי – אלא מתוך קשר רגשי עמוק אל האגודה.

הצעה זו, אם כן, רואה ב'מועדון הספורט' נכס של האוהדים והקהילה שהוא מייצג ועל כן, ראוי לקדם שותפות בין האוהדים לאגודה".

לדברי חבר כנסת בהלול; "בימים אלו, שאנו בעיצומן של חגיגות המונדיאל, קל לראות את החשיבות שיש לקשר בין קהילתיות ולכידות חברתית ובין כדורגל.

לקבוצות כדורגל אין זכות קיום ללא האוהדים המלווים אותן ברגעי ההצלחה והשפל.

המשחק המופלא שצמח מקרב העם, עם השנים מאבד את אחיזתו עם הקהל ויותר ויותר מושפע מאינטרסים כלכלים, גרידא.

לצד המעורבות של כוחות כלכלים חזקים החשובים להתמקצעות הכדורגל, עלינו למצוא את הנוסחה להחזיר את מעורבות קבוצות האוהדים אשר ישמרו על האינטרסים הקהילתיים.

מודל זה, המוצע, עובד בהצלחה במקומות שונים, ואנו רואים, כי כדורגל מקצועי, אינו חייב לבוא בסתירה למעורבות האוהדים, אלא, אף יכול לסייע ולאף להביא למיגור תופעות שליליות במגרשי הכדורגל". סיכם חבר כנסת בהלול.

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.