קטגוריות

Video

חדשות | חריש תחבורה ציבורית

ראש מועצת חריש: אם משרד התחבורה לא פותח קו לתל אביב אני אפתח

יצחק קשת ראש הרשות המקומית חריש; "אותי לימדו שלאתגרים מיוחדים, צריך לפעמים לייצר פתרונות מיוחדים. לכן, החלטתי לצאת לפיילוט למשך חודש ימים בסבסוד העירייה" ◄ הפיילוט, יארך חודש ימים בלבד, החל מה-1 במרץ בעלות מסובסדת של 15 ₪ לתושבי חריש, עבור נסיעה חד פעמית, חיילי צהל, יוכלו לנסוע בקו ללא כל עלות.
יצחק קשת ראש הרשות המקומית חריש, ברקע השלט המורה על תל האביב | עיבוד צילום: שולי סונגו
יצחק קשת, חריש

יש רגעים שגם המאופקים שבאנשים, כמו מר יצחק קשת ראש הרשות המקומית חריש, מאבד את זה או שההיפך, תשפטו בעצמכם. מזה תקופה ארוכה שתושבים רבים, פונים אליו להסדיר את נושא התחבורה הציבורית מחריש לעיר תל אביב וההיפך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל'חריש נט' אתר בהקמה | אתר החדשות המקומיות של כל חריש בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש הרשות האדיב, מר קשת, הסביר לא פעם לתושביו, כי האשמה אינה ברשות המקומית שעושה את הכל, כדי לסייע לתושביה להגיע בתחבורה ציבורית אל תל אביב.

אלא שמי אם לא דווקא משרד התחבורה, הוא זה מערים קשיים בנושא בנמקו את סירובו לפתוח קו בכך; "שבכל פעם שפנינו נענו, כי מספר התושבים קטן ואינו מצדיק 'קו לעיר תל אביב'.

זאת ועוד;  וכי הסיבה השנייה הקשורה היא "ההיתכנות הכלכלית / רווחית של קו שכזה היא נמוכה ואינה משתלמת" – כתב אתמול (שני) ראש הרשות מר קשת לתושביו בדף הפייסבוק האישי שלו.

בכנות יוצאת דופן, המשיך וכתב מר קשת; "תושבים יקרים, ידוע לכולנו שאנו עושים את כל מה שניתן על מנת שיהיה קו אוטובוס מחריש לתל אביב בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים.

בנושא, פתיחת קו אוטובוס לתל אביב, מציין מר קשת, גם; "פנינו מספר רב של פעמים אל משרד התחבורה, העליתי בפני שר התחבורה, חבר כנסת מר ישראל כץ, את הצורך שיש במערך תחבורתי ראוי ונגיש בחריש.

מול חומת האטימות ו"הפקק" של משרד התחבורה, הודיע מר קשת לתושביו בהָיי לִישְנָא; "לכן, החלטתי שבינתיים אנו ניקח אחריות, ונוביל מהלך שבו הרשות תסבסד אוטובוס לתל אביב.

לשם כך, על מנת לברר את מידת הביקוש של קו כזה ולייצר למשרדי הממשלה, הוכחה וודאית על הדחיפות והצורך בקו מ-חריש ל-תל אביב.

אני משער, ציין והוסיף מר יצחק קשת ראש הרשות המקומית חריש, כי; "הצגת הוכחות על החשיבות בקו שכזה למשרדי הממשלה, יעזור לנו לקדם את פתיחת הקו…".

  יצחק קשת; "אותי לימדו, כי לאתגרים מיוחדים, צריך לפעמים לייצר פתרונות מיוחדים…".

"… רק לסבר את אוזניכם" – מגלה קשת; "עלות שני אוטובוסים, שיוצאים מחריש בשתי פעימות בבוקר בלבד, כל יום למשך חודש, הינה 60,000 שקלים".

לדברי מר קשת; "אותי לימדו. כי לאתגרים מיוחדים, צריך לפעמים לייצר פתרונות מיוחדים. לכן, החלטתי לצאת לפיילוט למשך חודש ימים בסבסוד העירייה.

מטרת הפיילוט, לבדוק מה הצורך האמיתי והביקוש של הקו בקרב התושבים ובאמצעות הממצאים שנאסוף במהלך החודש, נוכל לשכנע את משרד האוצר לממן את הקווים.

הפיילוט, יארך חודש ימים בלבד, החל מה-1 במרץ 2019, בעלות מסובסדת של 15 ₪ לתושבי חריש, עבור נסיעה חד פעמית, חיילי צהל, יוכלו לנסוע בקו ללא כל עלות.

כדי שנוודא שהניסוי נותן את המענה הטוב ביותר לצרכי התושבים, אנא מלאו את הסקר, הלינק מצורף למטה.

אנו נעדכן אתכם בימים הקרובים בכל התפתחות כפי שעשינו עד כה". סיכם ראש הרשות המקומית חריש מר קשת.

כדי להוציא אל הפועל את הקו, הכינה הרשות המקומית, עבורכם שאלון קצר שיבחן את מסלול הנסיעה ושעת היציאה.

** שימו לב, הקו החדש, יפעל כפיילוט זמני בלבד במהלך חודש מרץ. למילוי השאלון, לחצו; לשאלון.

אודות הכותב

כתב חריש נט

כתב חריש נט, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר 'חריש נט'; harishnetm@gmail.com

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות