קטגוריות

Video

חדשות צרכנות

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן "חמה" על הוט מובייל

הודעת כוונת החיוב של עיצום כספי בסך של 965,600 ₪, נשלחה ל"הוט מובייל" בעקבות הטעיית הצרכנים לגבי רכישת מוצרי קצה בנוסף לחבילת השיחות, לצרכנים הובטחו מוצרים ללא עלות - אך לאחר המכירה, גילו, כי הם משלמים מחיר מלא בגינם ◄ סמנכל אסדרה ומנהל וראש אגף חקירות ומודיעין בפועל, הגב' ענת בן עזרא דוקן, מסרה; "זוהי תופעה שיש לעקור מהשורש בכל ענף. ברוב המקרים מדובר בהפרות שנעשו כלפי צרכנים מוחלשים ותמימים שקלים לשכנוע. במקרה של הפרה – תשתמש הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם; השתת עיצומים כספיים ואף כתבי אישום פליליים".
ענת בן עזרא דוקן, ולוגו הוט מוביל
ענת בן עזרא דוקן, ולוגו הוט מוביל

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן "חמה" על חברת הוט מוביל בעירבון מוגבל והודיעה לה על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 965,600 ₪. כוונת החיוב נשלחה אל מנכל חברת הוט מובייל. יצוין, כי לחברה, קיימת זכות טיעון על פי 'הוראות חוק הגנת הצרכן' לטעון הן כנגד הכוונה להטיל 'עיצום כספי' והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה של הרשות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

עולה, כי לחברת 'הוט מובייל' אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי והפחת ב-20% בהתאם ל-תקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 1,207,000 ₪ ופחת ל-965,600-₪).

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות, ותלונות שהתקבלו מצרכנים כנגד הוט מובייל. התלונות עסקו בדבר מכירת מוצרי קצה שהוצגו כחלק מהוזלה כוללת במסלול התעריפים.

המכירה נעשתה באמצעות פניית נציגי השירות של הוט מובייל במרכזי השירות ובאמצעות נציגים טלפוניים.

אלו הציעו לצרכנים להפחית את עלויות המנוי בכפוף "לקבלת" מוצרי קצה (טאבלטים, אוזניות, מצלמות וכו') ללא עלות, כך שעלות החבילה הכוללת תהיה לרוב זהה לעלויות המינוי טרם השדרוג או נמוכה ממנה.

בפועל, הצרכנים, חויבו עבור מוצרי הקצה הללו.

בנוסף, נציגי המכירות לא החתימו את הצרכנים על חוזי רכישה ו/או לא מסרו העתקים של חוזי הרכישה. כמו כן, לא נאמר לצרכנים, כי בעת פתיחת אריזתו של מוצר על ידי נציג השירות, מאבד הצרכן את זכות הביטול.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר והוסיף לפורטל 'כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; החברה פנתה אל צרכנים שונים לצורך שיחות מכירה, ברוב שעות היממה, אשר לא פסקו גם לאחר שהצרכנים ביקשו באופן מפורש מהנציגים, כי החברה תחדל מפניותיה אליהם.

█ סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה;

  • סעיף 2(א)(13) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מחיר העסקה, תנאי האשראי ושיעור הריבית נחשבים למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(21) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (תנאי ביטול העסקה נחשבים למידע מהותי).
  • סעיף 3(ב)(4) – איסור ביצוע פניות חוזרות ונשנות לצרכן כדי לקשור עסקה, אף שהצרכן הביע במפורש את רצונו להימנע מכך, מהווה השפעה בלתי הוגנת.
  • סעיף 3(ב)(8) – איסור אספקת נכס לצרכן בתשלום שלא לפי בקשתו המפורשת, מהווה השפעה בלתי הוגנת.
  • סעיף 5(ב) – עוסק העומד לחתום על חוזה עם צרכן, חייב לתת לו הזדמנות סבירה לעיין בחוזה טרם חתימתו, וכן למסור לו עותק ממנו.
  • סעיף 14ג(א) – בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק חייב העוסק לגלות לצרכן פרטים (פרטים אודות העוסק, פרטים אודות המוצר, מחירו, מועד האספקה, וכו').
  • סעיף 14ג(ב) – בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק יש לספק לצרכן מסמך גילוי הכולל פרטים אודות העסקה.

סמנכל אסדרה ומנהל וראש אגף חקירות ומודיעין בפועל, הגב' ענת בן עזרא דוקן, מסרה; "הרשות, תמשיך להילחם בכל העסקים שעושים שימוש בפרקטיקה מטעה, בה מבטיחים לצרכנים מוצרים הניתנים "במתנה" לכאורה ובפועל גובים עבורה תשלום".

"זוהי תופעה שיש לעקור מהשורש בכל ענף. ברוב המקרים מדובר בהפרות שנעשו כלפי צרכנים מוחלשים ותמימים שקלים לשכנוע.

 במקרה של הפרה – תשתמש הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם; השתת עיצומים כספיים ואף כתבי אישום פליליים" – הוסיפה והדגישה הגב' בן עזרא דוקן.

אודות הכותב

כתב חריש נט

כתב חריש נט, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר 'חריש נט'; harishnetm@gmail.com