קטגוריות

Video

חדשות | חריש חריש חדשות

מחלף משמר הגבול (מג"ב) החדש, צפוי להיפתח בשבוע הבא

מהסדרי התנועה החדשים המתוכננים, עולה, כי: צומת מגב, הקיים יבוטל וגם הכיכר שמדרום לו. היוצאים מ-חריש ל'כביש 65' ימשיכו לרמזור החדש, ומשם ימינה למחלף שיאפשר השתלבות חלקה בכביש 65 - ללא רמזורים. פתיחת המחלף היא בשורה חשובה מאוד לעיר חריש, והיא חלק מתוכנית התחבורה השנתית של העיר חריש.
ראש עיריית חריש מר יצחק קשת, ברקע: מחלף משמר הגבול (מג"ב) - חריש החדש | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יצחק קשת, ראש העיר חריש

מחלף משמר הגבול (מג"ב) – חריש החדש, צפוי להיפתח לתנועה בשבוע הבא בלילה שבין הימים חמישי לשישי (17.2.22). מדובר בפרויקט שיהפוך את חריש לאחת הערים הנגישות ביותר לכביש 6, ויקל באופן משמעותי את עומסי התנועה.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לאתר 'חריש נט' אתר בהקמה | אתר החדשות המקומיות של כל חריש בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי ראש עיריית חריש מר יצחק קשת, שעמד בהתחייבות להקמתו של מחלף משמר הגבול החדש ויתרה מכך הקדמת סיום העבודות; "מחלף משמר הגבול (מגב) – חריש החדש, צפוי "לשחרר הרבה לחץ" מהכניסה והיציאה לעיר, והוא אחד מהעוגנים התחבורתיים החשובים של חריש.

כאשר רבים שאלו אותי על "לוחות הזמנים" לסיום הפרויקט, כבר אז למדתי שלא להתחייב, כי מניסיוני בבניית העיר, יש לעיתים עיכובים. בתוך כך, פעלנו בניסיון להקדים את לוחות הזמנים והצלחנו.

צומת כביש 65/444, נמצא במועצה אזורית מנשה, בסמוך לעיר חריש ולקיבוץ ברקאי. בניית המחלף נועדה להוות את שער הכניסה הראשי לעיר חריש שצפויה להכפיל את מספר תושביה בשנים הקרובות.

המחלף משמר הגבול (מגב) – חריש, יוקם במקום צומת משמר הגבול ונועד לתת מענה תחבורתי בהתאם לגידול התנועה באזור.

מהסדרי התנועה החדשים המתוכננים, עולה, כי: צומת מגב, הקיים יבוטל וגם הכיכר שמדרום לו. היוצאים מ-חריש ל'כביש 65' ימשיכו לרמזור החדש, ומשם ימינה למחלף שיאפשר השתלבות חלקה בכביש 65ללא רמזורים.

פתיחת המחלף היא בשורה חשובה מאוד לעיר חריש, והיא חלק מתוכנית התחבורה השנתית של העיר חריש.

מחלף משמר הגבול; הפרויקט כלל גם הקמת גשר מעל כביש 65, פיתוח נופי והסדרה בטיחותית משמעותית

עוד מתוכננים השנה; עיבוי מערך התחבורה הציבורית, הקמת מסוף התחבורה הציבורית המערבי, פרסום מכרז להקמת כביש גישה נוסף לחריש מדרום והחלטה על מתווה מסילת הרכבת העתידית.

עבודות הסיום לפתיחת המחלף, התעכבו מעט בגלל מזג האוויר הגשוּם, ובחברת נתיבי ישראל, מעריכים, כי אפשר יהיה לפתוח את המחלף מגב-חריש בשבוע הבא.

עם זאת, פתיחתו של מחלף משמר הגבול (מגב) – חריש החדש, תלויה במזג האוויר וייתכן שינוי בלוח הזמנים.

מדובר על פרויקט תשתיתי מורכב שדרש עבודות מיגון להגנה על צינור המוביל הארצי החוצה את השטח, לצד הסטה זמנית של המוביל עד לסיום העבודות וכן הצרת נתיבי נסיעה.

הפעילות כללה גם שיתוף פעולה עם רשות העתיקות למיפוי האתר הארכיאולוגי "תל אסור", בסדר גודל של מאות דונמים.

כאמור, הפרויקט כולל מחלף מהיר בעל שני נתיבים לכל כיוון, הקמת מעבר תת קרקעי למשתמשי התחבורה הציבורית והסדרת תשתיות נרחבת, הכוללת את הסטת נחל עירוןצינור המוביל הלאומי ומיפוי האתר הארכיאולוגי.

הפרויקט כלל גם הקמת גשר מעל כביש 65, פיתוח נופי והסדרה בטיחותית משמעותית באמצעות למעשה ביטול צומת משמר הגבול, ביטול הכיכר על כביש 574 והחלפתו בצומת מרומזר, והסדרת דרכי גישה חדשות לקיבוץ ברקאי ולמחנה הצבאי הסמוך למקום.

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות