קטגוריות

Video

חדשות | חריש חדשות ישראל חינוך חריש

חריש – לא יוקם בית הספר הדמוקרטי שכבר תוכנן ואושר

ראש מועצת חריש מר קשת; "ל'בית הספר הדמוקרטי' של חריש, נרשם מספר זעום של תלמידים, לכתה ו' נרשם תלמיד אחד בלבד וגם ביתר שכבות הגיל לא הגענו למספר הילדים המתאים לכתה... לאחר המפגש, הנושא הובא להחלטתי וקבעתי שלאור הביקוש הנמוך - המועצה לא תמשיך ותקדם את פתיחת בית הספר הדמוקרטי. ברור לי שהחלטתי זו תעורר את זעמם של המעוניינים בבית הספר ותנוצל היטב גם למטרות פוליטיות, אבל עם כל הרצון להגשים חלומות, כשהדברים לא מתאפשרים צריך גם את היושר והבגרות ללכת צעד אחד לאחור ולתכנן מסלול מחדש...".
יצחק קשת - ראש מועצת חריש
יצחק קשת – ראש מועצת חריש

ראש מועצת חריש מר יצחק קשת, הודיע, כי 'בית הספר הדמוקרטי של חריש' לא יוקם בשלב זה. הנימוק; "ל'בית הספר הדמוקרטי' שלנו נרשם מספר זעום של תלמידים, לכתה ו' נרשם תלמיד אחד בלבד וגם ביתר שכבות הגיל לא הגענו למספר הילדים המתאים לכתה...".

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל'חריש נט' בהקמה | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דבריו אלה העלה ראש המועצה מר קשת, בעמוד הפייסבוק שלו בא הסביר את מניעיו חרף העובדה הצליח להשיג את האישורים הנדרשים לפתיחת בית הספר, וחשב, כי בית ספר החדש עומד להיפתח.

וכך כתב ראש מועצת חריש מר יצחק קשת; "לפעמים צריך לקבל החלטה מנהיגותית שידוע מראש שתעורר ביקורת, וזאת עשיתי הערב (שני, כ"ז בתמוז התשע"ח). כידוע לכם, השקענו מאמצים רבים בפתיחת בית ספר דמוקרטי בחריש.

תחילתו של הרעיון ביוזמה של תושבים, שהחלטתי להירתם לה ואכן הצלחתי להשיג את האישורים הנדרשים לפתיחת בית הספר וחשבתי כמו כולם שבית ספר חדש עומד להיפתח.

אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד. בית ספר, צריך תלמידים ובכיתה תקנית דרושים לפחות 20 תלמידים.

 יצחק קשת; "ברור לי שהחלטתי זו תעורר את זעמם של המעוניינים בבית הספר ותנוצל היטב גם למטרות פוליטיות…"

ל'בית הספר הדמוקרטי' שלנו נרשם מספר זעום של תלמידים, לכתה ו' נרשם תלמיד אחד בלבד וגם ביתר שכבות הגיל לא הגענו למספר הילדים המתאים לכתה.

הערב (א') ערכנו מפגש פתוח בנושא, שבו הסבירה מנהלת אגף החינוך במועצה את המצב ואת הקושי לממש את החלום כשאין לו די ביקוש.

הנוכחים הזועמים, שחלקם הם אפילו לא הורים לילדים בגילאים הרלוונטיים, דרשו שנהפוך את בית הספר לאזורי ונפתח אותו לתלמידי אזורים אחרים, על אף שגם כמות המתעניינים בבית הספר מחוץ לחריש – אינה מספקת".

ראש המועצה מר קשת, המשיך וכתב על החלטתו כי; "לאחר המפגש, הנושא הובא להחלטתי וקבעתי שלאור הביקוש הנמוך – המועצה לא תמשיך ותקדם את פתיחת בית הספר.

ברור לי שהחלטתי זו, תעורר את זעמם של המעוניינים בבית הספר ותנוצל היטב גם למטרות פוליטיות, אבל עם כל הרצון להגשים חלומות, כשהדברים לא מתאפשרים צריך גם את היושר והבגרות ללכת צעד אחד לאחור ולתכנן מסלול מחדש.

אמשיך להיות מחויב לרעיון, כשיבשילו התנאים לממשו ובהזדמנות זו, אני קורא לכולם לשמור על דיון מכובד וענייני, במיוחד כשמדובר בתחום החינוך". סיכם ראש מועצת חריש מר יצחק קשת.