קטגוריות

Video

חדשות צרכנות קורונה | Covid-19

הרשות להגנת הצרכן: סימון המחיר במוצר, יוחזר בסוּפרמרקטים

הרשוּת להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עם החזרה ל"שגרת הקורונה" מבטלת את ההקלה לקמעונאים באופן סימון המחירים של המזון ומוצרי ה"קורונה" ◄ הממונה על הרשוּת להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין מיכאל אטלן, מבטל את ההקלה שניתנה בעקבות הקורונה והנחה את חוקרי הרשות לשוב ולאכוף את הוראת החוק לעניין סימון מחירים על גבי הטובין.
עורך דין מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ברקע: אישה לובשת מסיכה רפואית נגד נגיף קורונה בזמן קניות בסופרמרקט | צילום: שאולי לנדנר | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עורך דין מיכאל אטלן

הרשוּת להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה היום (ראשון, ט"ז אייר, תש"פ) כי חרף העובדה, שמגיפת (קורונה | Covid-19) לא נעלמה כליל, אך עם זאת המשק, חוזר מדי יום לשגרה בצל הקורונה, בוטלו הגבלות רבות על פעילות האזרחים, היקף התחלואה, ירד משמעותית והותרו פעילויות שנאסרו בעבר ועוד – ההנחיה שניתנה ביום 18/3/20 'מבוטלת' החל מה – 10/5/20, והאכיפה בדבר חובת הצגת מחיר על גבי מוצר או אריזתו תתחדש, החל מיום 19/5/20.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ביום 18 במרץ 2020, פורסמה הנחייה על ידי הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שלא לאכוף את ההוראה הקבועה בסעיף 17ב(א) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א– 1981 (להלן – החוק) בדבר חובת הצגת מחיר על גבי טובין או אריזתם ובלבד שקיים חלף זאת שלט מחיר ברור.

הוראה זו, ניתנה בשל מגיפת הקורונה והחשש ההולך והגובר מפני סגר חלקי או סגר מלא של תושבי ישראל בבתיהם וכן, החשש מפני מחסור במוצרי מזון ומוצרי צריכה נוספים.

מנהל תחום דוברות, תקשורת, הסברה והדרכת קהילה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, הוסיף ל’כאן ישראל |כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; חששות אלה' גרמו לעליה דרמטית בביקוש למוצרי מזון ומוצרי צריכה נוספים אשר הצריכו הזמנה, פריקה וסידור המוצרים בקצב מהיר.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן; "עם התחלת "שגרת הקורונה" אין עוד צורך בהקלה שניתנה…"

הנחיה זו, הוחלה על כל חנות ל'ממכר מזון' ולגבי כל מוצר שהיא מוכרת וכן, לגבי 'חנות שאינה חנות מזון' – רק לגבי מוצרים שחלה עליה חריגה בביקושם, כגון; נייר טואלט, מסכות נשימה, אלכוג'ל ועוד.

עוד נקבע בהנחיה אז, כי היא תחוּל רק בשל מגיפת (קורונה | Covid-19) וכל עוד היא עומדת בעינה.

עורך דין מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מציין, כי; "עם התחלת "שגרת הקורונה" אין עוד צורך בהקלה שניתנה לצורך ההתמודדות עם המצב שנכפה על כולנו, בשל הרגיעה בתחלופת המוצרים על המדפים בחנויות.

החלטתי לחזור לשגרת האכיפה של  'הצגת מחיר על גבי כל מוצר'. נמשיך "לשמור את האצבע על הדופק" על מנת להקל על הצרכנים והעוסקים כאחד בהתמודדות המשותפת עם המצב הנוכחי".