קטגוריות

Video

אשדוד בריאות - רפואה | חריש בריאות הציבור קורונה | Covid-19

מדא – על מלאכיות בלבן: דניאלה בכש מאשדוד ו-שני צח מהשומרון

דניאלה בכש, מתנדבת במגן דוד אדום, 3 שנים כ'חובשת רפואת חירום' ונהגת אמבולנס; “העבודה בבתי האבות הייתה מאתגרת, נתקלתי לא פעם בדיירים שחששו מן הדגימה, אבל עם זאת... זה לא היה פשוט, אבל ידעתי עד כמה המטרה היא חשובה ולא וויתרתי לרגע” ◄ שני צח (22) מהשומרון חובשת רפואת חירום ומדריכה במגן דוד אדום, מתנדבת כבר מגיל 15; "שואלים אותי הרבה אם אני לא חוששת להידבק ואני לא מהססת ואומרת שבכלל לא...
שני צח חובשת רפואת חירום במגן דוד אדם ודניאלה בכש חובשת רפואת חירום במדא | צילום דוברות מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
שני צח | דניאלה בכש

קבלו שתיים מתוך עשרות המלאכיות בלבן של מגן דוד אדום; דניאלה בכש מהעיר אשדוד ושני צח מהשומרון. זה סיפור של הצלת חיים, נתינה, אהבת אדם והתנדבות ראויה לשבח. דניאלה בכש (48) מהעיר אשדוד, נשואה ואימא לשתי בנות, עובדת בעיריית אשדוד ובחודשיים האחרונים, פעלה לילות כימים כ'חובשת מדא' בחזית המאבק בנגיף הקורונה | Covid-19. דניאלה, מתנדבת במגן דוד אדום, כבר 3 שנים כ'חובשת רפואת חירום' ונהגת אמבולנס.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כשבארגון מדא, החלו בגיוס דוגמים, דניאלה, נרתמה למשימה. לאחר שעברה הכשרה, החלה לבצע דגימות לגילוי נגיף קורונה | Covid-19 בבתיהם של מטופלים מדי יום, בישובים; אשדוד, אשקלון, רחובות, באר טוביה, קריית מלאכי וביישובים נוספים באזור.

הגב' בכש, מסכמת חודשיים של התנדבות מסביב לשעון; "בהתחלה, היו לי קצת חששות, אבל ידעתי שאם אעשה הכל על פי הנהלים המחמירים של מדא, עם ציוד המיגון המתקדם שקיבלנו, הכל יהיה בסדר".

משפחה שלי – הוסיפה ושיתפה דניאל; "סמכה עליי ותמכה בי מהרגע הראשון. הם ידעו שאני שומרת על עצמי והבינו עד כמה מה שאני עושה הוא חשוב".

דובר מדא מר זכי הלר, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה', כי עם הרחבת ביצוע הדגימות בבתי האבות והמוסדות השונים, הצטרפה דניאלה לצוותים נוספים של מגן דוד אדום, מהאזור שלה וביצעה מאות דגימות לגילוי נגיף קורונה | Covid-19, גם במסגרת משימה זו.

"העבודה בבתי האבות הייתה מאתגרת", סיפרה דניאלה; "נתקלתי לא פעם בדיירים שחששו מן הדגימה, אבל עם זאת, כמעט בכל המקרים, קיבלו אותנו בסבר פנים יפות והבינו שאנחנו לטובתם במאת האחוזים.

זה לא היה פשוט, אבל ידעתי עד כמה המטרה היא חשובה ולא וויתרתי לרגע". סיכמה דניאלה בכש.

חובשת מדא, שני צח; "שואלים אותי הרבה אם אני לא חוששת להידבק ואני לא מהססת ואומרת שבכלל לא…".

"המלאכית בלבן" של מגן דוד אדום, היא שני צח בת 22 מהשומרון, היא חובשת רפואת חירום וגם מדריכה במגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי לשירותי רפואה דחופה טרום אשפוזית ולשירותי הדם, מתנדבת בארגון כבר מגיל 15.

צח, ביצעה בשבועות האחרונים מאות דגימות של קשישים בבתי אבות. כעת היא יודעת לספר על הקושי של הנבדקים המבוגרים, על הרגע בו היא כבר לא הצליחה להחזיק את הדמעות וגם על חוויה חיובית בתוך התקופה הזאת.

לפני כחודשיים, עברה צח, הכשרה לביצוע דגימות לבדיקת נגיף הקורונה ומאז היא מבצעת דגימות רבות בכל יום. מאז שהחל מדא בביצוע נרחב של דגימות בבתי אבות, הצעירה שני, נרתמה למשימה ובכל יום, היא מגיעה למספר בתי אבות באזור המרכז והשרון.

לדבריה; "בשבועות האחרונים' אני מבצעת דגימות בכל יום במספר בתי אבות. מדי יום אני דוגמת, יחד עם חובשים ופראמדיקים נוספים ממדא, מאות דיירים ואנשי צוות.

אנחנו מתאמים את ההגעה לכל בית אבות מראש ולפני הכניסה למקום מתמגנים באופן מלא, בערכות מיגון של מגן דוד אדום. ההתמודדות היא לא פשוטה.

הנבדקים במקרים רבים מאוד חוששים, לעיתים מהדגימה עצמה ולעיתים מהתוצאות. זו אוכלוסייה מבוגרת ואני כאישה צעירה, לא יכולה להישאר אדישה לפחד של הנבדקים.

קשה לי להפסיק לדאוג להם, לחשוב על הצורך להגן עליהם מפני הקורונה וכשאני דוגמת אדם מבוגר, אני לא יכולה שלא לחשוב על האפשרות שהתוצאה תהיה חיובית", אמרה שני.

שני צח; אשקר אם אגיד שלא היה לי קשה בעצמי וכשיצאנו מבית האבות, לא הצלחתי יותר להחזיק את הדמעות".

"הרבה מחשבות עולות במוחי גם על סבתא שלי זכרה לברכה אשר נפטרה, רק לפני חצי שנה, ועל סבא שלי, שצריך להתמודד עם מגיפת הקורונה בימים אלה".

שני צח שיתפה; "בפעם הראשונה שהגעתי לדגום, בבית אבות בעיר רעננה, ראיתי מישהי שמאוד דומה לסבתא שלי, זכרה לברכה.

הדיירת פחדה מאוד וזה הזכיר לי מאוד את הפחד של סבתא שלי בתקופה בה היא הייתה חולה, לפני מותה. אשקר אם אגיד שלא היה לי קשה בעצמי וכשיצאנו מבית האבות, לא הצלחתי יותר להחזיק את הדמעות".

"שואלים אותי הרבה אם אני לא חוששת להידבק, ואני לא מהססת ואומרת שבכלל; לא!" – הבהירה שני והוסיפה; "עברתי הכשרה מלאה ואני יודעת איך להתמגן באופן מלא ובטוח לגמרי זאת באמצעות הציוד המתקדם ביותר למיגון מפני הידבקות, שקיבלנו מ-מדא".

לסיום, סיפרה שני על רגע משמח בתקופה הלא פשוטה הזו וגם ביקשה להעביר מסר: "בערב חג הפסח, היה קשיש מקסים שהביע המון הערכה לפועלנו. הוא לא הפסיק לחייך ולצחוק, התעניין בנו וזה ממש חימם את הלב.

אנחנו כל הזמן אומרים לנבדקים, וחשוב לי להגיד את זה לכולם – כל כך חשוב להקשיב להנחיות משרד הבריאות, וגם כעת, להישמר ככל האפשר ולשמור על יקירנו".