קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש

האיגוד הבינל' לאוסטאופורוזיס: לוינשטיין עם הציון הגבוה בישראל 

המרכז הרפואי לשיקום – לוינשטיין, קיבל את הציון הגבוה ביותר (65%) מבין אותם שישה מרכזים רפואיים, דר' חגי אמיר; "במערך השיקומי במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, אנו תמיד מביטים מעבר לפגיעה הישירה ומנסים להגיע למקור, כדי למנוע את הפגיעה הבאה. אשר על כן, ראינו לנכון לבנות מערך טיפולי שיוריד למינימום את הסיכוי לשבר נוסף ועל ידי כך להציל חיים...".
דר' חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום  -לוינשטיין ומנהל המחלקה לשיקום אורתופדי ברקע התעודה שהעניק האיגוד הבינלאומי לאוסטאופורוזיס למרכז הרפואי לשיקום – לוינשטיין | צילום: אורן יזרעאל | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר' חגי אמיר

האיגוד הבינלאומי לאוסטאופורוזיס העניק למרכז השיקומי הגדול בישראל ואחד ממרכזי השיקום הבולטים בעולם המרכז הרפואי לשיקום – לוינשטיין השייך ל"קבוצת כללית" את הציון הגבוה ביותר בישראל, על הטיפול הרפואי ב'חולי אוסטאופורוזיס'.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

האיגוד הבינלאומי לאוסטאופורוזיס, ה-(IOF (International Osteoporosis Foundation, מתווה במסגרת תפקידו את הנחיות הטיפול וההמלצות למעקב רפואי אחר מטופלים החולים באוסטאופורוזיס.

אוסטאופורוזיס ("דלדול עצם" או "נקבוביות העצם", Osteoporosis) נחשבת מחלת שלד רב-מערכתית המאופיינת בירידה ב'חוזק עצם' ובסיכון מוגבר לשברים.

בשנת 2016, הארגון הוציא מסמך הנחיות בנוגע לאופי הטיפול והמעקב אחר מטופלים אלו, המוכר כ'פרויקט Capture the Fracture'.

במסגרת פרויקט זה, הוקם מערך לצורך הכרה רשמית במרכזים רפואיים ברחבי העולם אשר עומדים ביעדים ובאופי הטיפול שהומלץ על ידם.

במדינת ישראל, הוכרו עד כה על ידם באופן רשמי רק שישה מרכזים רפואיים;  הדסה, מאיר, איכילוב, סורוקה, קופת חולים מכבי ו'המרכז הרפואי לשיקום – לוינשטיין'.

מבין אותם שישה מרכזים רפואיים שהוכרו עד כה, המרכז הרפואי לשיקוםלוינשטיין, קיבל את הציון הגבוה ביותר (65%) כפי שניתן לראות בתמונה למעלה).

מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ומנהל המחלקה לשיקום אורתופדי, דר' חגי אמיר; "במערך השיקומי במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, אנו תמיד מביטים מעבר לפגיעה הישירה ומנסים להגיע למקור, כדי למנוע את הפגיעה הבאה.

אשר על כן, ראינו לנכון לבנות מערך טיפולי שיוריד למינימום את הסיכוי לשבר נוסף ועל ידי כך להציל חיים.

הצוות המעולה של המחלקה לשיקום אורתופדי בלוינשטיין, יצר פרוטוקול שדואג לטיפול האופטימלי לכל מבוגר עם אוסטאופורוזיס שעובר דרכו. המודל, הוצג בכנסים בינלאומיים ומיושם בבתי חולים אחרים בארץ".

דוברת בית החולים לוינשטיין,  הגב' דנית שכטר, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה', כי  יוזם הפרויקט בלוינשטיין, היה דר' אמיר חיים. דר' מיכאל בכר, רופא מתמחה, מנהל אותו כיום ויזם את ההכרה על ידי הארגון הבין-לאומי לאוסטאופורוזיס (IOF).

מהמחלקה לשיקום אורתופדי האחות גראם קאסם, היא שמרכזת את הפרויקט.