קטגוריות

Video

חדשות קורונה | Covid-19 תחבורה ימית

נמלי ישראל: אוניות ב-60 מדינות בצפירת מחווה לימאים ב-1 במאי

היוזמה של לשכת הספנות העולמית, נועדה להבעת הערכה לימאים שרובם לא הוחלפו משך חודשים ◄ נשיא לשכת הספנות הישראלית דר' יורם זבה; "אוניות אינן יכולות לצפור בנמל ללא אישור של רב החובל של הנמל. ביקשנו את אישורו של ראש מינהל הספנות במשרד התחבורה יגאל מאור והוא ביקש את רשותם של רבי החובלים של נמלי חיפה, אשדוד, אשקלון, חדרה, אילת ונמל מספנות ישראל" ◄ עד עתה כל המדינות מנעו החלפת הצוותים בחוף, בשל החשש להדבקות...

מחווה בינלאומית, כהוקרה לימאים בכל העולם, התקיימה היום בשעה 12:00 בצהריים בנמלי ישראל, במסגרתה השמיעו האוניות בנמלים, צפירה כהוקרה לאנשי הים. היוזמה הינה של 'ארגון FONASBA' המשמש כלשכת הספנות הבינלאומית, אשר ביקש בכך להוקיר את פעלם של הימאים, אשר רובם לא הוחלפו, מאז החל 'משבר ה-קורונה | Covid-19' בעולם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דר' יורם זבה נשיא לשכת הספנות הישראלית ברקע: אנייה בנמל חיפה | צילום: יורם דורון גולן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר' יורם זבה

"FONASBA" פנו אל לשכות הספנות ב-60 מדינות בהן הארגון פעיל ברחבי העולם וביקשו לציין את תרומת הימאים ב-1 במאי, שהינו יום חגם של הפועלים בעולם" – הסביר נשיא לשכת הספנות הישראלית דר' יורם זבה; "אוניות אינן יכולות לצפור בנמל ללא אישור של רב החובל של הנמל.

ביקשנו את אישורו של ראש מינהל הספנות במשרד התחבורה מר יגאל מאור והוא ביקש את רשותם של רבי החובלים של נמלי חיפה, אשדוד, אשקלון, חדרה, אילת ונמל מספנות ישראל.

"מאז התפרצות מגיפת הקורונה, נמשכה פעילות סחר החוץ באופן סדיר בכל מדינות העולם. למרבה הצער, כל המדינות החליטו למנוע את החלפת הצוותים בחוף, בשל החשש להדבקות ממגיפת הקורונה.

בכך הן למעשה, "כלאו" אותם באניות לפרקי זמן ארוכים הרבה מן הרגיל. יש לזכור שאנשי הים מתפקדים גם באופן מעשי בפריקת וטעינת האניות.

אנשי הים קבלו בלית ברירה גזירה אכזרית זו, אבל המשיכו לשרת את הסחר העולמי, על כל מטעניו החיוניים הרבים, באופן מלא ובלב שלם.

נמלי ישראל; "אנו סבורים שכולנו חייבים חוב של תודה לאנשי הים על מסירותם…"

רק בימים האחרונים, החלו מדינות בודדות, שמונה במספר ומדינת ישראל היא אחת מהן, להתיר ירידת אנשי הים אל החוף זאת תחת נהלים מחמירים.

דובר לשכת הספנות מר אבי שמול, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי; ישראל היא מדינת יצוא-יבוא מובהקת, הנשענת באופן ניכר על סחר החוּץ שלה, המהווה קרוב ל-70% מהתוצר הגולמי.

רוב רובה של 'הספנות העולמית' פוקד את נמליה הממוקמים גיאו-פוליטית על נתיבי הים החשובים בעולם. רוב מפעליה הגדולים מייצרים ביעילות את רוב תוצרתם למטרות יצוא.

נשיא לשכת הספנות הישראלית דר' יורם זבה, סיכם; "אנו סבורים שכולנו חייבים חוב של תודה לאנשי הים על מסירותם ועבודתם החיונית בעת השתוללותה של מגיפת הקורונה".

__________

צילומים: יורם דורון גולן | צילום ווידאו: תום גביש | צילום רחפן: ארז סימון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©