קטגוריות

Video

חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות מזהיר שחיטה שחורה של בקר וכבש לחגים

משרד החקלאות, מזהיר לאחר שתפס והשמיד 11,250 טון בשר בקר וכבש, שמקורם ב'שחיטה שחורה' ומשטחי הרשות הפלסטינית ◄משרד החקלאות משקיעים מאמץ רב בתקופה זו, כדי לסכל הברחות ושחיטה שחורה לאור הסכנה הממשית לבריאות הציבור שיש בצריכת מוצרים שנשחטו ללא פיקוח וטרינרי ואינם ראויים למאכל אדם.
רואי קליגר
רואי קליגר

11,250 טון בשר בקר וכבש של 'שחיטה שחורה' שמקורן מ'שטחי הרשות הפלסטינית' וברחבי ישובים בישראל, נתפסו רק בשבוע האחרון והושמדו ב'צו רופא וטרינר' בשבוע האחרון, על ידי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות, מציינת ומדווחת היום (שני, י' באלול התשע"ח) כי תקופת "לפני החגים" מאופיינת בדרך כלל בעלייה בניסיונות ההברחה של בשר בקר וכבש שמקורו בשטחי הרשות הפלסטינאית ועלייה בכמויות 'שחיטה שחורה'.

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות בראשותו של מנהל היחידה, מר רואי קליגר, משקיעים מאמץ רב בתקופה זו, כדי לסכל הברחות ושחיטה שחורה.

זאת לאור הסכנה הממשית הקיימת לבריאות הציבור מצריכת בשר זה ומוצריו אשר נשחטו ללא כל פיקוח וטרינרי ובהחלט אינם ראויים למאכל אדם.

במהלך פעילות של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, בעיר שְׁפַרְעָם (شفاعمرو – שַפָאעַמְר) שבצפון, איתרו המפקחים אטליז ובו 5 טון בשר כבש שנשחט בשחיטה שחורה ויועד לשיווק באזור.

בעל האטליז, בשנות ה- 40 לחייו, ניסה, ככל הנראה, לשווק את כמות הבשר הגדולה לחנויות הנמצאות באזור. הבשר, הועבר להשמדה וכנגד בעליו של האטליז המקומי משְׁפַרְעָם, נפתחו הליכים משפטיים.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב' דפנה יוריסטה, מסרה באמצעות מר ישראל סרנגה, לפורטל 'כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה' כי במהלך פעילות נוספת, תפסו המפקחים, במחסן סמוך לעיר נצרת, כ- 1.2 טון בשר בקר קפוא שהוברח מ'שטחי הרשות הפלסטינאית'. החשוד, נלקח לחקירה והבשר הקפוא, הועבר ל'השמדה'.

כמו כן, בעת ביקור במחסן ביתי בעיר נצרת, נתפסה כמות של טון בשר קפוא שהובא מן השטחים, הבשר הועבר להשמדה ונגד הבעלים נפתחו הליכים משפטיים.

במקרה נוסף, תפסו מפקחי המשרד בשיתוף עם משמר הגבול חוף, רכב המוביל 300 קילוגרם בשר בקר, שמקורו בשטחי הרשות. הבשר, הושמד וכנגד החשוד, נפתחו הליכים משפטיים.

 נטפל בעבריינים סוחרי בשר שלא נמצא תחת פיקוח ומעמידים בסכנה את בריאות הציבור

במקרה אחר במהלך פעילות בשיתוף משטרת צפת, חשפו המפקחים כ-2 טון בשר בקר, שנמצא ללא קירור ונשחט בשחיטה שחורה, בישוב דַּלְתּוֹן, מושב בצפון, ליד העיר צפת, השייך למועצה אזורית מרום הגליל.

הבשר, הועבר להשמדה והחשוד, תושב בשנות ה- 40 לחייו, עוכב לחקירה.

בשר שחיטה שחורה שנתפסו בשטחי הרשות הפלסטינית ומשמאל בשר שנתפס ליד נצרת
בשר שחיטה שחורה שנתפסו בשטחי הרשות הפלסטינית ומשמאל בשר שנתפס ליד נצרת

שר החקלאות, חבר כנסת מר אורי אריאל, אמר כבר בעבר על התופעה החמורה, כי; "משרדי רואה בחומרה רבה כל ניסיון של סחר לא חוקי בבשר מאכל שלא עומד בתנאים של אנשי המקצוע במשרד החקלאות. 

לא נקל ראש בטיפול בעבריינים שסוחרים בבשר שלא נמצא תחת פיקוח, ומעמידים בסכנה את בריאות הציבור. גורמי האכיפה והפיקוח במשרד החקלאות מבצעים את תפקידם במקצועיות ועל הצד הטוב ביותר".

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר רואי קליגר; "המשרד רואה בחומרה כל מקרה של שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח.

אירועים מסוג זה, מהווים מסוכנות גבוהה מאוד לבריאות הציבור בישראל, לאור העובדה, כי הבשר, אשר הוחזק בתנאים אסורים, מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור. על כן, אנו מבקשים מהציבור לתת תשומת לב לבשר הבקר והכבש, ללא ועם אריזות המוצרים אותם הם רוכשים".

מר קליגר, סיכם, כי אנשי המקצוע, פועלים, על כן, באופן מתמיד, כדי לאכוף את החוק לטובת שמירה על בריאות הציבור".

משרד החקלאות, מסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי מהאוטונומיה, זאת עקב חשש לבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ואו מכירת באטליזים ללא כל אישור ופיקוח.

במשרד החקלאות, מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.