קטגוריות

Video

חדשות ישראל חלל | תעופה

נאסא ומדינת ישראל ירחיבו שיתוף הפעולה בתחום החלל

שר המדע והטכנולוגיה מר אופיר אקוניס; "עניין הדדי בבניית היכולות הטכנולוגיות בחקר החלל" ◄ראש NASA מר ג'ים בריידנסטין; לא במקרה נבחרה בישראל כיעד הביקור הראשון שלו וכי יש לנאסא עניין רב בטכנולוגיות הישראליות. לסוכנות החלל הישראלית מספר הסכמים לשיתוף פעולה עם נאסא, בהם גם הסכם לשימוש בחליפת הגנה מפני קרינה שפיתחה חברה ישראלית, בטיסות הניסוי הלא מאוישת של נאסא למאדים וכן תכנית לשליחת מתמחים ישראלים למרכז המחקר "איימס" של NASA.
שר המדע והטכנולוגיה אקוניס, עם ראש נאסא בריידנסטין
שר המדע והטכנולוגיה אקוניס, עם ראש נאסא בריידנסטין

אין ספק, כי המוטו של הלוגו של נאסא; "לטובת הכלל" (For the Benefit of All) מבהיר את כוונת נאסא (NASA) מנהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי, כשהחליטה להרחיב את שיתוף הפעולה עם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בהצהרה משותפת שנחתמה היום (יום חמישי, כ"ט בתמוז התשע"ח) בבירת ישראל העיר ירושלים במעמד שר המדע והטכנולוגיה חבר כנסת מר אופיר אקוניס, עם עמיתו ראש נאסא (סוכנות החלל של ארצות הברית האחראית על תוכנית החלל האמריקאית וחקר האווירונאוטיקה והחלל מטעם ממשלת ארצות הברית) מר ג'ים בריידנסטין במסגרת ביקורו הראשון בישראל ומנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מר אבי בלסברגר, הוסכם, כי שיתוף הפעולה בין נאסא לישראל, יורחב.

השר אקוניס, העלה בפגישה את הרצון של ישראל בשיגור אסטרונאוט/ית ישראלי/ת נוסף לחלל וראש נאסא, הסכים לבחון זאת והצהיר, כי גם; "ל-NASA, יש בכך עניין". שר המדע והטכנולוגיה מר אקוניס אמר לראש סוכנות החלל של ארצות הברית, כי; "ההצהרה המשותפת שנחתמה היום מסמלת את העניין ההדדי בבניית היכולות המדעיות והטכנולוגיות בתחום החלל.

העובדה שראש נאסא, בחר לקיים את ביקורו הראשון מחוץ לגבולות ארצות הברית כאן בישראל, אומרת הרבה מאוד על הברית ההדוקה בין שתי המדינות וההערכה האדירה שרוכשים ליכולות הטכנולוגיות האדירות של ישראל גם בתחום החלל". אמר השר אקוניס.

█ נאסא; "לא במקרה נבחרה ישראל כיעד הביקור הראשון שלו וכי יש לנאסא עניין רב בטכנולוגיות הישראליות"

במסגרת ההסכם, הביעו הצדדים נכונות לשתף פעולה בתכניות של NASAכגון; תחנת החלל הבין-לאומית, בחקר היקום ובמדעי כדור הארץ, במדעי החיים, בחינוך למדע וכן בשימוש ב'ננו-לוויינים' שבהם לישראל, יש מומחיות ייחודית.

ראש נאסא, מר ג'ים בריידנסטיןאמר, כי; לNASA, יש תכניות לחזור אל הירח ולהישאר עליו בהתאם לחזון של הנשיא טראמפ. בין היתר אמר, כי; "בנאסא, בוחנים אפשרויות לבנות סוג של ספינת חלל שתגיע קרוב לירח ושאליה יגיעו אסטרונאוטים, כדי לחקור את הירח. הפינה גם תשמש כ"שער" שממנו יוכלו לצאת לחלל העמוק יותר.  

לא במקרה נבחרה ישראל כיעד הביקור הראשון שלו וכי יש לנאסא עניין רב בטכנולוגיות הישראליות" – הוסיף ראש נאסא מר בריידנסטין.

דוברת וממונה על יחסי ציבור | משרד המדע, הטכנולוגיה | הגב' ליבי עוז, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר האינטרנט של כל המדינהכי לסוכנות החלל הישראלית מספר הסכמים לשיתוף פעולה עם נאסא, בהם גם הסכם לשימוש בחליפת הגנה מפני קרינה שפיתחה חברה ישראלית, בטיסות הניסוי הלא מאוישת של NASA, אל מאדים.

כמו כן, תכנית לשליחת מתמחים ישראלים ל'מרכז המחקר איימס' (Ames Research Center או ARC) ממרכזי המחקר של NASA.

המרכז ממוקם בשדה התעופה הפדרלי מופט (Moffett Federal Airfield) הנמצא בעמק הסיליקון שבמדינת קליפורניה, ארצות הברית.

נאסא, אף ציינו את השימוש הייחודי שהם עושים במערכת קירור תוצרת עין חרוד במסגרת המשימה של הרובר "קריוסיטי" במאדים.

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.