קטגוריות

Video

פלילים צרכנות

משרדי הכלכלה מזהיר מפני משקאות כוהליים עם מתנול

משרד הכלכלה ו-משרד הבריאות מזהירים את הציבור מרכישת משקאות כוהליים, בחנויות ובפיצוחיות בעלי תכולה גבוהה של מתנול, רעילים ומסכנים את בריאות הצורכים אותם עד כדי סכנת מוות! ניתן לזהות משקאות כוהליים חשודים במידה ועל גבי האריזה אין שתי מדבקות - בחזית ובגב האריזה. התווית בחזית האריזה, חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בשפה; עברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ"ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח. גם מחיר הנמוך מעבר לסביר, יש בו משום להחשיד.
יעקב וכטל ברקע: משקאות אלכוהוליים
יעקב וכטל ברקע: משקאות אלכוהוליים

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מר יעקב וכטל ומשרד הבריאות את הציבור, מפני צריכת משקאות שנמצאו בשווקים והם 'מסוכנים לבריאות' לרבות משקאות שאותרו בשווקים בעבר ונאסרו למכירה, אך קיים חשש שעדיין נמצאים בשוק, זאת בעקבות מקרי פגיעות של אנשים משתיית משקאות כוהליים שאירעו באחרונה ברחבי המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אי לכך משרד הכלכלה והתעשייה ו-משרד הבריאות, יצאו באזהרה חמורה לציבור הרחב, מסכנת החיים בשימוש ב'משקאות כוהליים' בהם נמצאה תכולה חריגה של 'מתנול' (Methanol) הרבה מעבר לרמה המותרת בתקן הישראלי הרשמי (תקן ישראלי 1572) "משקאות כוהליים".

מֵתָנוֹל (הידוע גם בשמות: מתיל אלכוהול (methyl alcohol) או כֹּהַל מֵתִילִי, קרבינול (carbinol), על פי ויקיפדיה, מדובר בתרכובת אורגנית שנוסחתה הכימית היא CH3OH או CH4O ומסתה המולרית היא 32 גרם למול.

המתנול נחשב הכוהל הפשוט ביותר. זהו נוזל חסר צבע, דליק ו-רעיל, מלווה בריח ייחודי והוא נפוץ גם בשימוש כנוגד הקפאה, ממס וכן כ… דלק.

על פי משרד הבריאות, צריכה של המשקאות שלהלן, עלולה לגרום ל-פגיעה עצבית, לפגיעה בלתי הפיכה בראייה ואף ל-מוות.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מר וכטל, מזהיר את העוסקים בייצור, שיווק, הפצה ומכירה של המשקאות הכוהליים שתיאורם מצורף להודעה כאן, כי הם מסכנים את שלום הציבור ועוברים על החוק!

"אנו נגביר פעילות המפקחים ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד היצרנים והמפיצים שעוברים על החוק". הודיע נחרצות מר וכטל, אשר הוסיף; "נמשיך לפקח יחד עם משרד הבריאות על 'שוק האלכוהול' על מנת לאתר ולעצור את ייצורם ומכירתם של משקאות מסוכנים לבריאות – אנו קוראים לציבור הצרכנים לשים לב לאזהרות המתפרסמות בהתאם לצורך ולאמץ את הכללים לאיתור אלכוהול שאינו מתאים לדרישות התקן".

█ התווית בחזית האריזה של משקאות כוהליים, חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בשפה; עברית;

הממונה על התקינה, מדגיש עוד, כי; "מוכרי המשקאות הכוהליים חייבים להחזיק בעסק את המסמכים המעידים על מקור הספקת הסחורה לעסק ולהימנע מקליטת סחורה זולה שמקורה לא מזוהה.

היצרנים של משקאות כוהליים, חייבים להחזיק ברישיון היצרן בר תוקף מטעם משרד הבריאות.

יודגש, כי על-פי הדין, אסורה מכירת משקאות חריפים למי שטרם מלאו לו 18 שנים.

במשרד הכלכלה והתעשייה, מזכירים,  כי ניתן לזהות משקאות כוהליים חשודים במידה ועל גבי האריזה אין שתי מדבקות – בחזית ובגב האריזה.

התווית בחזית האריזה, חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בשפה; עברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ"ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח.

התווית בגב אריזתו של המשקה, חייבת לכלול  מידע מלא על יצרן או יבואן של המשקה בעברית; תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה; ערך קלורי וכן מידע הנוסף הקבוע בתקן.

יצוין, כי גם מחיר הנמוך מעבר לסביר, יש בו משום להחשיד.

 אל מודעת האזהרה המפרטת את סוגי האלכוהול.