קטגוריות

Video

חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות פסל 1.5 טון דגים מגידול מקומי לא למאכל

משרד החקלאות; בעקבות זיהוי סימנים המעידים על קלקול הדגים, המביאים לחשש סביר לפגיעה בבריאות הציבור, הורה המשרד על פסילת הדגים למאכל אדם והשמדתם ◄ ארגון מגדלי הדגים בישראל; "ארגון מגדלי הדגים בישראל, מקפיד לספק לצרכן מגוון סוגים של דג ישראלי טרי ואיכותי וכל דגי הבריכות בישראל, נמצאים בפיקוח ווטרינרי שוטף ורצוף מטעם משרד החקלאות. בכל הנוגע למזון מהחי, באופן טבעי, בעיקר בעונת הקיץ, ייתכנו תקלות הנובעות מנקודות שונות בשרשרת האספקה של הדגים ומקורן לא בהכרח במדגה עצמו...".
דר' נדב דוידוביץ, רופא וטרינר
דר' נדב דוידוביץ, רופא וטרינר

היחידה לפיקוח מוצרים מן החי, בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, פסלה בימים האחרונים 1.5 טון של דגים אשר גודלו בבריכות דגים ברחבי הארץ, בעקבות זיהוי סימנים המעידים על קלקול הדגים, המביאים לחשש סביר לפגיעה בבריאות הציבור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב' דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה' כי כתוצאה מזיהוי סימנים המעידים על קלקול הדגים, המסכנים את בריאות הציבור, הורה המשרד על פסילת הדגים למאכל אדם והשמדתם.

רופא וטרינר ל'פיקוח על מחלות דגים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות' דר' נדב דוידוביץ; "משרד החקלאות בודק את בריכות הדגים על מנת לוודא שהמזון המשווק לציבור עומד במדדים שקבע המשרד בהלימה עם מדדים המקובלים במדינות האיחוד האירופי.

לצד בדיקות משרד החקלאות, באחריות המגדל להקפיד על הוראות הנוהל והחוק, ולוודא, כי הדגים המגיעים לתחנות המיון, יהיו ראויים למאכל אדם".

פנינו אל ארגון מגדלי הדגים בישראל, המאגד ומייצג כ- 30 משקים, המייצרים כ-82% מ-דגי המאכל הטריים בישראל, הארגון, מסר באמצעות דוברת האיגוד הגב' דורית אורלי, לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה' כי; "ארגון מגדלי הדגים בישראל, מקפיד לספק לצרכן מגוון סוגים של דג ישראלי טרי ואיכותי וכל דגי הבריכות בישראל, נמצאים בפיקוח ווטרינרי שוטף ורצוף מטעם משרד החקלאות.

בכל הנוגע למזון מהחי, באופן טבעי, בעיקר בעונת הקיץ, ייתכנו תקלות הנובעות מנקודות שונות בשרשרת האספקה של הדגים ומקורן לא בהכרח במדגה עצמו. לשם כך, קיימות תחנות הבדיקה, המוודאות שתקלות כאלה, יאותרו ולא יגיעו אל שולחן הצרכן.

█ ארגון מגדלי הדגים בישראל נמשיך לספק לציבור דגי איכות טריים, בריאים וטעימים

אנו נמצאים בתהליך הגדרה מחדש של בדיקות האיכות מול השירות הווטרינרי במשרד החקלאות ומקפידים לחדד את הנהלים למגדלים. ארגון מגדלי הדגים, מברך על קפדנות הבדיקות ולא נותר לנו אלא לקוות שיום אחד בדיקות מעמיקות ויסודיות מסוג זה, יחולו גם על הדגים המיובאים לישראל". סיכמה דוברת איגוד ארגון מגדלי הדגים בישראל, הגב' אורלי.

על פי ארגון מגדלי הדגים בישראל, דג הדגל של ארגון מגדלי הדגים הוא דג האמנון (מושט), המהווה 40% מסך הגידול, אחריו נמצאים דג הקרפיון שחלקו עומד על כ- 30% מכלל התוצרת ודג הבורי, המהווה כ- 10% מדגי הבריכות הישראלים.

יתר דגי הבריכה הטריים, הם; פורל, מוסר, בס, דניס, אדמונית אמור ו-כסיף, יחד כ- 20% מהיקף הגידול. גידול הדגים, אריזתם ושיווקם מפוקחים על ידי השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות. אזורי הגידול העיקריים של הדגים, הם; עמק בית שאן, עמק החולה, מפרץ חיפה ואזור החוף ב-חדרה.

ארגון מגדלי הדגים בישראל, אומר בפרסומיו, כי שם לעצמו למטרה, כחלק מתכנית אב ארוכת טווח להבטחת קיומה של חקלאות המים הישראלית, לקדם את הטיפול באתגרים המרכזיים עמם מתמודד 'ענף המדגה המקומי' בשנים האחרונות – שדרוג תשתיות, הכנסת זנים חדשים של דגי איכות והשקעות במחקר ופיתוח ובשיווק, על מנת לבנות מערך כולל לפיתוח הענף ולהמשיך לספק לציבור דגי איכות טריים, בריאים וטעימים.