קטגוריות

Video

בריאות - רפואה | חריש הריון | לידה | תינוקות

הלל יפה – משתפר מצבה של היולדת שילדה בביתה

פרופ' מוטי חלק, מנהל מערך נשים ויולדות ומומחה לטיפול נמרץ מילדותי של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה; "חייה של יולדת מאיזור הקריות, ניצלו לאחר שילדה בלידה בביתה... ההמלצה היא ללדת במוסד רפואי מסודר, כיום אנו מאפשרים ליולדת ללדת בכל דרך שתבחר, כל עוד לא נשקפת לה או לעוברה סכנה".
'לידת בית' אילוסטרציה
'לידת בית' אילוסטרציה

'לידת בית' היא לידה המתבצעת, בדגש על פי תכנון מראש, ב'בית היולדת' או במתקן אחר שאינו רפואי ולא בבית יולדות או ב'מרכז לידה' אך המשך ההרפתקאות שנשים בוחרות להן בעת שכזו, יכולה לאיים אפילו על חייהן. כך קרה שלשום, כאשר אל חדר מיון נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, הגיעה באופן עצמאי אישה כבת 30 מאזור הקריות, אשר דיווחה, כי ילדה את ילדה השלישי ב'לידת בית' וכי מאז הלידה התפתחו בבטנה כאבים עזים ומהותיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

צוות חדר מיון, המיומן של מערך נשים ויולדות ומומחה לטיפול נמרץ מילדותי של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה בראשותו של המנהל פרופ' מוטי חלק, בדק את היולדת הטרייה במהירות ואז התגלה, כי היא סובלת מ'קרעים ב-רחמה'. עם היוודע הסכנה הנשקפת לחייה, היא הובהלה אל חדר הניתוח, שם בוצע ניתוח חירום מציל חיים.

דוברת המרכז הרפואי הלל יפה, הגב' דפנה נבו, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; מצבה של היולדת, מוגדר כעת יציב והיא אף מתאוששת בימים אלו מן הניתוח ובשעה האחרונה, עדכנה, כי "מצבה של היולדת כבת 30 מאזור הקריות שבצפון הארץ, ממשיך להשתפר".

המקרה, המוגדר כחריג, דווח במהירות כמתבקש אל משרד הבריאות שפתח בחקירה לנסיבות המקרה שהסתיים הפעם בשלום ובמזל טוב.

היולדת ובעלה, ידעו לספר לצוות הרפואי של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, כי שתי הלידות הקודמות שלה הסתיימו ב'ניתוח קיסרי'.

פרופ' מוטי חלק, מנהל מערך נשים ויולדות, ומומחה לטיפול נמרץ מילדותי, מציין, כי; "יש הוראות מדויקות של משרד הבריאות בנושא 'לידת בית'. מי שמחליטה בכל זאת לבצע 'לידת בית' ולא להגיע לבית החולים, שהוא המקום המועדף לביצוע הלידה, כדאי שתפעל על פי תכנון מראש ותצמד להוראות האלו.

ההמלצה היא ללדת במוסד רפואי מסודר, כיום אנו מאפשרים ליולדת ללדת בכל דרך שתבחר, כל עוד לא נשקפת לה או לעוברה סכנה".

אודות הכותב

משה נעים

עורך האתר. האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

הוסף תגובה

לחץ כאן לכל התגובות